با حفظ فاصله ۱۸۲ سانتیمتری هم زدن ماسک ضروریست

5f7c347a08e43_5f7c347a08e45

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در دستورالعملِ به روز شده خود اعلام کرد: کروناویروس می‌تواند تا مسافت بیش از ۱۸۲ سانتیمتر در هوا به ویژه در محیط های بسته و با تهویه ضعیف گسترش پیدا کند.

با این حال برخی کارشناسان این مرکز با این دستورالعمل به روز شده مخالفت کرده و اظهار داشتند که چنین گسترشی غیرمعمول است و دستورالعمل‌های فعلی مربوط به چگونگی فاصله‌گذاری اجتماعی هنوز قابل اجراست.

این در حالیست که چندین پزشک و متخصص دیگر، شرایطِ عنوان شده در دستورالعملِ جدید و به روز شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها را نیز مورد انتقاد قرار داده‌اند.

آنان اظهار داشتند که ویروس می تواند راحت‌تر از آنچه این مرکز نشان می دهد گسترش یابد و توصیه کردند که مردم باید در تجمعات طولانی مدت در فضای باز و زمانیکه حتی فاصله بیش از ۱۸۲ سانتیمتری را از یکدیگر رعایت می‌کنند، ماسک بزنند.

دکتر "دونالد میلتون" از دانشکده سلامت عمومی دانشگاه مریلند گفت: ویروس از طریق هوا در حال حرکت است و هیچ خط روشنی وجود ندارد. افراد از فاصله دورتر از ۱۸۲ سانتیمتر ایمن نیستند و نمی‌توانند ماسک خود را بردارند.

برای ماه‌ها مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا اعلام کرده بود که کروناویروس عمدتا از طریق قطرات کوچک موجود در هوا و هنگام سرفه یا عطسه فرد آلوده منتشر می شود. بیشتر دستورالعملهای این مرکز در مورد فاصله اجتماعی بر اساس این ایده بوده و توصیه شده که فاصله ۱۸۲ سانتیمتری محافظی امن بین افرادی است که ماسک به صورت ندارند.

مقامات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در مصاحبه ای شواهد فزاینده ای را تایید کرده اند که نشان می دهد گاهی اوقات ویروس می تواند حتی روی ذرات کوچکتری به نام آئروسل گسترش یابد که در منطقه وسیع تری پخش شود.

این مرکز در نسخه به روز شده وبسایت خود تحقیقات اخیر را تایید کرده که افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ می‌توانند افرادی را که در فاصله بیش از ۱۸۲ سانتیمتری آنان قرار دارند یا اندکی بعد از آنکه فرد آلوده محیط را ترک کند، بیماری را منتقل کنند.

به گفته کارشناسان این مرکز، در این موارد گسترش کروناویروس در فضاهای کم تهویه و بسته که در آن افراد فعالیت هایی همچون ورزش انجام می دهند که باعث تنفس سنگین می شود، اتفاق می افتد.

به گزارش آسوشیتدپرس، افراد می‌توانند با رعایت فاصله حداقل ۱۸۲ سانتیمتر از دیگران، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها، تمیز کردن سطوح لمس شده و ماندن در خانه به هنگام بیماری از خود محافظت کنند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کلاهبرداری با «ارائه بسته رایگان اینترنت ویژه دانشجویان»

س اکتبر 6 , 2020
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: با توجه به اعلام رسمی وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات مبنی بر ارائه بسته رایگان اینترنت ویژه دانشجویان، متقاضیان مراقب کلاهبرداران باشند. سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه "ارائه بسته رایگان اینترنت ویژه دانشجویان" نیازمند درخواست و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000