ارتش آمریکا نخستین آتشبار “گنبد آهنین” را از رژیم صهیونیستی تحویل گرفت

سیاسی/ بین الملل 5f7c2a203246a_5f7c2a203246c وزارت جنگ رژیم صهیونیستی دو سیستم نخست حفاظت از آتش غیرمستقیم "گنبد آهنین" را به ارتش آمریکا تحویل داده، اما هنوز نامشخص است که این فناوری متناسب با چشم‌انداز مدرن‌سازی ارتش این کشور هست یا خیر.

"گنبد آهنین"، سیستم ضد موشکی ساخته شرکت "رافائل" اسرائیل، از موشک رهگیر "تامیر" برخوردار است که توسط شرکت "ریتیون" آمریکا ساخته شده و قادر به درگیر شدن با تهدیدات ورودی پرتاب شده از فاصله ۴۰ مایلی و موشک‌های کوچک است. رافائل تحویل این سیستم به ارتش آمریکا را ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) اعلام کرد.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه مطبوعاتی رافائل گفت: سیستم گنبد آهنین، به عنوان بخشی از سامانه موشکی چندلایه اسرائیل، منعکس‌کننده قدرت مرکز مقابله اسرائیل است. به عنوان برآیند تأثیر این سیستم، از بسیاری مرگ‌ها در جبهه وطنی جنوبی جلوگیری شد… مفتخرم که این سیستم پیشرفته همچنین از نیروهای ارتش آمریکا حفاظت کند.

ارتش آمریکا برنامه‌های خود مبنی بر خرید گنبد آهنین را در فوریه ۲۰۱۹ اعلام کرد تا مطابق با قانون مجوز دفاع ملی سال مالی ۲۰۱۹ باشد که ارتش را ملزم کرده بود نیروهای زمینی را تا سال ۲۰۲۰ به دو آتشبار گنبد آهنین مجهز کند. بر اساس این بیانیه، آمریکا این تفاهم رسمی را در اوت ۲۰۱۹ به امضا رساند.

مقامات رافائل گفتند که گنبد آهنین در چندین آزمایش ارتش آمریکا در "برد موشکی شن‌های سفید"، نیومکزیکو شرکت داشته است.

"پینی یانگ‌من"، مدیر اجرایی رافائل و رئیس بخش مقابله هوایی و موشکی این شرکت در بیانیه فوق اظهار کرد: تا به امروز سه نمایش داشته‌ایم و اهدافی را که توسط ارتش آمریکا برای سیستم گنبد آهنین انتخاب شده بود، رهگیری کردیم.

اما نامشخص است که آیا این گنبد موشکی، نیاز ارتش آمریکا به قابلیت حفاظت از آتش غیرمستقیم موقت را برآورده می‌کند یا خیر، که به گفته مقامات مدرن‌سازی باید توانایی خود را برای اتصال به سیستم فرماندهی نبرد مقابله هوایی و موشکی یکپارچه، یا IBCS نشان دهد که ارتش آن را برای مدیریت تمام سنسورهای مقابله هوایی و سیستم‌های رهگیری خود انتخاب کرده است.

ارتش آمریکا انتظار دارد که آتشبار گنبد آهنین دوم را تا فوریه دریافت کند و به گفته مقامات مدرن‌سازی، برنامه دارد که بهار آینده را صرف اطمینان از این کند که آیا این سیستم‌ها می‌تواند به طور مؤثر با IBCS کار کند یا خیر.

بنا بر بیانیه رافائل، سال آینده گنبد آهنین ۱۰ سال فعالیت عملیاتی با رهگیری بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ هدف را کامل خواهد کرد.

"موشه پاتل رافائل"، رئیس سازمان مقابله موشکی رژیم صهیونیستی در این بیانیه گفت: این یک امتیاز عالی برای دولت اسرائیل است که نخستین دو آتش‌بار گنبد آهنین را به ارتش آمریکا تحویل دهد. این واقعیت که ما آتشبار اول را یک سال بعد از امضای توافق‌نامه تحویل می‌دهیم، به خودی خود یک دستاورد است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

محاکمه شهیندخت مولاوردی در دادگاه انقلاب

س اکتبر 6 , 2020
سیاسی/ قضایی جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات «شهیندخت مولاوردی» روز گذشته (دوشنبه) در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد. در این جلسه که با حضور وکیل مدافع متهم، نماینده حقوقی معاونت حقوقی ریاست جمهوری و نماینده دادستان برگزار شد، دو اتهامِ «در اختیار قرار دادن اطلاعات و اسناد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000