نخستین تظاهرات در الجزایر از زمان شیوع کرونا

سیاسی/ بین الملل 5f7c14e1afe87_5f7c14e1afe89 با وجود ممنوعیت تظاهرات در الجزایر به دلیل شیوع کرونا، شهرهای مختلف این کشور صحنه تظاهرات مردمی به مناسبت سالروز حوادث پنجم اکتبر ۱۹۸۸ است.

تظاهرکنندگان ممنوعیت مطلق راهپیمایی‌ها و تجمعات به دلیل شیوع کرونا را به چالش کشیده و خواستار آزادی بازداشتی‌های خیزش مردمی شدند که ۲۲ فوریه شروع شد.

در پایتخت الجزایر حدود ۵۰۰ تظاهرکننده تلاش کردند در مرکز شهر دست به تظاهرات بزنند اما پلیس مانع شد.

این نخستین تظاهرات در پایتخت الجزایر از زمان توقف تظاهرات مردمی در ماه مارس به دلیل شیوع بحران کروناست.

براساس تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، شهرهای مختلف منطقه القبایل در شمال الجزایر هم صحنه تجمعات و راهپیمایی مردمی است.

پنجم اکتبر ۱۹۸۸ الجزایر شاهد موجی از اعتراضات خشونت‌آمیز علیه دولت بود که به لغو نظام تک حزبی منجر شد و مسیر را تا حدی برای آزادی‌ها، تاسیس سندیکاها و روزنامه‌های مستقل هموار کرد. طبق آمار رسمی، در این تظاهرات ۱۵۹ تن کشته شدند اما سازمان‌های حقوق بشری از کشته شدن بیش از ۵۰۰ تن خبر دادند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

سوئیس حالا بالاترین حداقل حقوق را پرداخت می‌کند؛ ۲۵ دلار در هر ساعت

س اکتبر 6 , 2020
روز گذشته مردم سوئیس از طریق رأی گیری موافقت خود را با تعیین حداقل حقوق ۲۵ دلار بابت هر ساعت کار در این کشور اعلام کردند تا به این ترتیب این کشور اروپایی بالاترین حداقل دستمزد دنیا را به خود اختصاص دهد. براساس اطلاعات منتشر شده توسط دولت سوئیس ۵۸ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000