آیا محمدجواد ظریف در انتخابات ۱۴۰۰ از لاریجانی حمایت می‌کند؟

سیاسی/ انتخابات 5f7bff4634a67_2020-10-06_08-53 تحلیلگر اصولگرا درباره ائتلاف انتخاباتی ظریف و لاریجانی تأکید کرد: این محتمل است و امکان رخ دادنش وجود دارد اما نباید یک نکته‌ را فراموش کرد و آن اینکه آیا لاریجانی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود؟

قریب به ۷ ماه دیگر موعد ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرا می رسد؛ اصلاح طلبان روی محمدجواد ظریف خیلی حساب کرده بودند اما گویا او تصمیم خودش را گرفته و بنای کاندیداتوری ندارد، البته وعده کرده که زمان انتخابات از گزینه مورد اجماع ملی حمایت می کند، خیلی از تحلیلگران براساس خواستگاه سیاسی محمدجواد ظریف معتقدند «در میان اسامی همچون علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، محمدرضا عارف، محمدرضا خاتمی، مصطفی معین و صفایی فراهانی، گزینه مطلوب او علی لاریجانی است».

عباس سلیمی نمین درباره گزینه احتمالی مورد حمایت محمدجواد ظریف در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: آقای ظریف یک شخصیت حزبی و جناحی نیست بنابراین نمی توان او را در یک طیف خاص سیاسی محدود کرد. امروز از هر سلیقه در جریان اصلاح طلبی و اصولگرا نام یک نفر مطرح است که می خواهد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.

وی با اشاره به تنوع شخصیت های مستعد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده افزود: از آقای علی لاریجانی تا عناصر بسیار افراطی اصولگرا تمایل دارند نام شان برای حضور در رقابت سیاسی سال ۱۴۰۰ مطرح شود. این تنوع به ما پیام می دهد که واقعا انتخابات پیش رو پدیده خواهد بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه قطعا در خیلی از زمینه ها می توان قرابت فکری آقای ظریف به آقای لاریجانی را دید، درباره ائتلاف انتخاباتی ظریف و لاریجانی تأکید کرد: این محتمل است و امکان رخ دادنش وجود دارد اما نباید یک نکته ای را فراموش کرد و آن اینکه آیا آقای لاریجانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود؟

وی افزود: بعید به نظر می رسد آقای لاریجانی در جریان اصولگرا برای خودش دنبال پایگاه نباشد. آقای لاریجانی زمانی به عرصه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ ورود می کند که از حمایت یک پایگاه قابل اتکایی در بین جریان اصولگرا برخوردار شود بنابراین صرفا با حمایت آقای ظریف، او نامزد انتخابات پیش رو نخواهد شد.

سلیمی نمین بیان کرد: برخی آمدن آقای لاریجانی را به صحنه انتخابات ۱۴۰۰ مفروض می گیرند حال آنکه این اتفاق قطعی نیست. او به صراحت گفته است «اگر در جریان اصولگرا به این جمع بندی برسند که من نامزد انتخابات شود، من می آیم». آقای لاریجانی قطعا تلاش خواهد کرد که از طیف اصولگرا پشتیبانی لازم را برای خودش تدارک ببیند و بعد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود چون می داند اگر از چنین حمایتی برخوردار نباشد، شانسی نخواهد داشت.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در پاسخ به این سئوال که اگر علی لاریجانی نامزد انتخابات نشود، آیا ظریف از نامزد اصلاح طلبان حمایت می کند؟ گفت: او دیپلمات است تا عنصر سیاسی. دیپلمات ها خیلی خودشان را خرج یک فرد یا طیف سیاسی نمی کنند. وقتی آقای روحانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد، ندیدیم که آقای ظریف خیلی عریان به نفع او وارد میدان شود. این خصیصه به دیپلمات بودن آقای ظریف برمی گردد. همان طور که اشاره کردم دیپلمات ها خیلی محتاط تر و حسابگرایانه تر از عناصر سیاسی عمل می کنند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

جزییات آغاز خرید اقساطی لوازم خانگی توسط بازنشستگان کشوری

س اکتبر 6 , 2020
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بازنشستگان صندوق می‌توانند با مراجعه به سایت گروه صنعتی انتخاب از لوازم خانگی تولیدی این گروه، در بسته‌های ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی با سود ۱۰ درصد و اقساط پنج ساله، خریداری کنند. تفاهمنامه سه‌جانبه طرح خرید اقساطی لوازم خانگی از سوی صندوق بازنشستگی کشوری، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000