رییس جمهور آذربایجان: برخی مناطق قره باغ آزاد شد/ عملیات نظامی موفقیت آمیز ارتش کشورمان در قره باغ ادامه دارد

سیاسی/ بین الملل 5f7b5caa48112_5f7b5caa48115 الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان عصر روز دوشنبه گفت : چند منطقه مسکونی و ارتفاعات استراتزِک در شهرستان جبرایل آزاد شده است.

علی اف در صفحه تویتری خود نوشت : ارتش جمهوری آذربایجان امروز روستاهای "شیخعلی آنالی " ، "ساریجالی" ، "مازرا " و برخی ارتفاعات استراتزیک در شهرستان جبرایل را آزاد کرد .

رییس جمهوری آذربایجان گفت که عملیات نظامی موفقیت آمیز ارتش این کشور در قره باغ ادامه دارد.

رسانه های جمهوری اذربایجان می گویند" شهرستان "جبرایل " بعنوان یکی از هفت شهرستان در مجاورت منطقه قره باغ کوهستانی بیش از 27 سال بود که تحت اشغال نیروهای ارمنستان قرار گرفته و مرکز این شهرستان چند روستای آن چند روز پیش در درگیری های نظامی از نیروهای ارمنی آزاد شده‌است.

جبرایل در 336 کیلومتری جنوب غرب باکو پایتخت جمهوری آذربایجان در جنوب منطقه «قره باغ کوهستانی» و در مرز با جمهوری اسلامی ایران قرار دارد .

این گزارش می افزاید: کنترل نیروهای جمهوری آذربایجان بر شهرستان جبرایل به قطع ارتباط با مرکز شهرستان " فضولی " جمهوری آذربایجان که از سال 1993 میلادی تحت کنترل نیروهای ارمنی قرار داشت، خاتمه می‌دهد.

بامداد ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سرگرفته شد و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه‌ای نیروهای ارمنستان را آغاز کننده درگیری و نخست‌وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را آغاز کننده حمله دانست.

پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیر) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زده و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود.

در سال 1993 میلادی، به دنبال درگیری‌های چهارساله نظامی دو کشور، برخی دولت‌های اروپایی و منطقه برای پایان دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و سرانجام با میانجیگری «گروه مینسک» سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، اما تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به امروز نتیجه‌ای نداشته است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

چرا قالیباف و رئیسی سفر استانی می‌روند اما روحانی مجلس هم نمی‌رود؟!

د اکتبر 5 , 2020
سیاسی/ دولت عضو کمیته کشوری کرونا علت عدم سفر استانی رئیس جمهور را سن بالای او و داشتن ریسک فاکتور دانست. دکتر مسعود مردانی عضو کمیته کشوری کرونا در گفتگوی زنده با خبر فوری تاکید کرد: آقای حسن روحانی سن بالایی دارند و بیماری قلبی و ریوی دارند و در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000