دبیرکل ناتو: آنکارا وضعیت باکو و ایروان را آرام کند/ نگران تبعات دستیابی ترکیه به اس-۴۰۰ هسیتم

سیاسی/ بین الملل 5f7b2cd2ac721_5f7b2cd2ac724 دبیرکل ناتو نسبت به ادامه جنگ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ هشدار داد و بار دیگر از طرفین خواست فورا آتش‌بس را برقرار کنند.

به گزارش خبر فوری، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نسبت به ادامه اقدامات نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قره‌باغ ابراز نگرانی کرد و از دو طرف خواست فورا آتش‌بس کنند.

استولتنبرگ در کنفرانس خبری با مولود چاووش‌اوغلو، در آنکارا گفت: ما از ترکیه انتظار داریم وضعیت بین دو کشور را آرام کند.

دبیرکل ناتو نسبت به این‌که این نزاع به خطری در تمام زمینه‌ها از جمله در زمینه انرژی تبدیل شود، هشدار داده و گفت، وضعیت برای کل منطقه و نیز برای اعضای ناتو بسیار خطرناک است.

او افزود: ما اوضاع را از نزدیک تحت نظر داریم و پیام صریحی به طرفین می‌فرستیم که جنگ را فورا متوقف کنید. باید از راه مذاکرات به راه حل مسالمت‌آمیز برای مشکل دست یافت.

دبیرکل ناتو همچنین گفت: احساس نگرانی زیادی در نتیجه تبعات دستیابی ترکیه به سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ وجود دارد و این به دلیل تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه آنکاراست.

استولتنبرگ ادامه داد: ما نگران دستیابی ترکیه به این سامانه‌ها هستیم زیرا باعث خطراتی برای ناتو می‌شود و ممکن است آنکارا از سوی آمریکا مجازات شود.

وزیر خارجه ترکیه نیز تصریح کرد: ترکیه نیاز شدیدی به این سامانه‌ها دارد. ما این سامانه‌ها را خریدیم اما منجر به حساسیت در ناتو شد در واقع ما نیاز مبرمی به آنها داریم و هم‌پیمانان در ناتو باید این مساله را درک کنند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تولید واکسن کرونا از ماده یک درخت شیلیای!

د اکتبر 5 , 2020
بومیان قوم ماپوچه در جنوب شیلی به طور سنتی از درخت "کوئیلای" به عنوان گیاهی دارویی استفاده می‌کنند. اکنون یک شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی در مسیر تولید واکسن کرونا با استفاده از ماده موثر این گیاه قرار دارد. به گزارش دویچه وله، در رقابت برای تولید واکسنی برای مقابله با بیماری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000