برندگان نوبل پزشکی ۲۰۲۰ معرفی شدند

5f7aea0fa0d26_5f7aea0fa0d2e

جایزه نوبل پزشکی امسال، به "هاروی جی آلتر" ، مایکل هورتون" و چارلز رایس برای کشف ویروس هپاتیت سی اهدا شد.

آکادمی نوبل اعلام کرد برندگان نوبل پزشکی ۲۰۲۰ ( دو آمریکایی و یک بریتانیی) کاشفان ویروس هپاتیت سی هستند. براین اساس «هاروی جی آلتر»، «مایکل هیوتن» و «چارز ام رایس» برای کشف ویروس هپاتیت سی موفق به دریافت جایزه نوبل پزشکی۲۰۲۰ شدند. ویروس هپاتیت سی عامل اصلی سیروز کبدی و سرطان کبد است.

آکادمی نوبل اعلام کرد پس از کشف ویروس هپاتیت A و B کشف این سه دانشمند بسیار بزرگ است. به این سه پزشک و محقق مبلغ ۱/۱ میلیون دلار بعنوان جایزه اهدا خواهد شد. قبل از پژوهش های آنان کشف ویروس های هپاتیت Aو B گام های مهمی در حوزه پزشکی بود اما هنوز برای بیشتر نمونه های انتقال هپاتیت در خون توضیحی وجود نداشت. کشف هپاتیت C دلیلی برای ابتلا به هپاتیت مزمن را فاش کرد و در نتیجه آن تست های خون و داروهای جدیدی توسعه یافت که جان میلیون ها انسان را نجات داد.

سال گذشته پیتر راتکلیف انگلیسی، ویلیلام کائلین و گرگ اسمنزا آمریکایی برای کشف چگونگی فرایند احساس کردن و سازگاری سلول ها با میزان اکسیژن برنده نوبل پزشکی ۲۰۱۹ شدند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

واکنش‌ها به حذف زبان فارسی از فهرست زبان‌های خارجی افغانستان!

د اکتبر 5 , 2020
حذف زبان فارسی از فهرست زبان‌های خارجی افغانستان واکنش‌هایی را در بر داشته است. دو روز است که خبری در رسانه‌های فارسی زبان با عنوان «دولت افغانستان زبان فارسی را زبان ملی افغانستان اعلام کرد»؛ دست به دست می‌چرخد. موضوع تعجب‌برانگیز در این میان این است که مگر تاکنون فارسی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000