خرید هاست و ثبت دامنه

5f7afd5df1ddb_2020-10-05_14-32 در این مطلب، می خواهیم انواع هاست را تشریح نماییم اما قبل از آن، باید بدانیم هاست چیست؟

بسیاری از افراد که با سایت کار می کنند، با کلمه هاست برخورد داشته اند و کاربرد آن را می دانند. امروزه هاست ها، نقش مهمی در سایت ها دارند.

سرور چیست؟

هنگامی که وارد سایتی می شویم، صفحه و مطلب مورد نظر را می بینیم اما این صفحه، متشکل از تعداد زیادی کد می باشد که به زبان های برنامه نویسی متفاوتی، نوشته شده است. مرورگر مورد استفاده توسط ما، این کد ها را تبدیل به صفحاتی می کند که شامل تصاویر، دکمه ها و مطالب می باشد که همان سایت مورد نظر ما می باشد و ما به واسطه ی آن، می توانیم صفحات موجود در سایت را، بخوانیم. سرور، همان کامپیوتر و هارد دیسک شما می باشد که در آن، فایل های زیادی را نگهداری می کنید و توانایی انجام عملیات بخصوصی مانند ویرایش را در آن انجام می دهید. این سرور ها، دارای پردازشگر، رم، هارد درایو و سایر قطعاتی می باشد که در کامپیوتر نیز به کار رفته است. در واقع سرور، محل نگهداری کدهایی می باشد که مرورگر، آن را تبدیل به سایت قابل خواندن برای ما می کند.

هاست چیست؟

هاست، بخشی از سرور می باشد که میزبان فایل های موجود در هر سایت می باشد. در واقع هر سرور، به چندین بخش تبدیل می شود که هر بخش آن، یک هاست می باشد و میزبان اطلاعاتی می باشد که درون یک سایت بارگذاری می شود. هاست ها خدماتی همچون مدیریت سرور، پشتیبانی از آن، امنیت سرور، پشتیبان گیری و بکاپ و خدمات سخت افزاری را ارائه می دهند. اگر بخواهیم هاست را به صورت خلاصه و از نگاهی دیگر توضیح دهیم، هاست، نوعی شرکت می باشد که به فروش بخشی از فضای سرور می پردازد.

نمایی از محل نگهداری هاست

انواع هاست و تفاوت میان آن ها

قبل از اینکه به بررسی انواع هاست بپردازیم، باید بدانیم چند نوع هاست داریم و تفاوت آن ها با یکدیگر چه می باشد. برای اینکه بدانیم چه هاستی مناسب سایتمان می باشد، ابتدا باید نیازمان از هاست را بدانیم. دسته ی اول از هاست ها و تفکیک آن ها، به تکنولوژی موجود در آن ها می باشد. به واسطه ی تکنولوژی موجود در سایت های ارائه دهنده ی هاست، این دسته بندی به چهار قسمت تقسیم می شود:

سرویس های اشتراکی VPS هاست اختصاصی ( Dedicated ) هاست ابری ( Cloud )

در روش دوم تقسیم بندی هاست ها، سطح امنیت موجود در آن ها ملاک ارزیابی قرار می گیرد. همانطور که پیشتر ذکر گردید، هاست ها محل نگهداری فایل های گوناگون و متفاوت سایت ها می باشند و بر روی این هاست ها، نرم افزار های مدیریتی متفاوتی مانند سی پنل یا پلسک نصب می شود. به همین دلیل، هاست های اشاره شده را نیز می توان به نوع امنیت آن ها، تفکیک بندی کرد.

شیوه ی دگر و آخر دسته بندی این هاست ها، از طریق سیستم های تکمیلی آن صورت می گیرد. برای مثال هاستی که دارای ویژگی های پشتیبان گیری، امنیت بالا، پهنای باند رایگان، میزان پشتیبانی، گواهینامه امنیتی SSL و . . . باشد نسبت به هاستی که فاقد چنین ویژگی هایی می باشد، از اولویت بالاتری برخوردار می باشد.

حال که با انواع دسته بندی هاست ها آشنا شدیم، می خواهیم هر یک از این هاست را بشناسیم و با ویژگی ها و کاربرد آن ها آشنا شویم.

انواع هاست

1- سیستم های اشتراکی

هاست های اشتراکی به طور خلاصه ارزان و مناسب مبتدیان می باشد اما دارای کیفیت بسیار پایینی می باشد. در این نوع از هاست ها، شرکت مالک هاست، با در اختیار گذاشتن هاست خود به تعداد زیادی کاربر ( در حدود 1000 نفر ) هاستی ارزان قیمت و البته با کیفیت پایین را در اختیار کاربران خود می گذارد. مشکل اصلی و عمده ی این هاست ها، در این مورد می باشد که هاست مورد نظر، اشتراکی می باشد. این بدین معنا می باشد که اگر هاستی در اختیار 5 نفر قرار داده باشد و 4 سایت از این 5 سایت، دارای بازدید متعادل و کم باشد و 1 سایت دارای بازدید بسیار بالا و دانلود های مکرر باشد، سرعت بارگذاری مطالب در سایت های متعادل، بسیار کم می شود. به عبارتی دیگر، اگر سایتی، 80% از منابع هاست را مصرف نماید، 20% مابقی این منابع بین سایت های مانده تقسیم می شود. به طور کلی، هاست های اشتراکی مناسب سایت هایی می باشد که تازه به عرصه اینترنت وارد شده اند یا نیاز به فعالیت 24 ساعته نمی باشند. اگر دارای سایتی می باشید که در آن خاطرات روزانه خود را می نویسید و بازدیدکننده ی کمی دارید، توصیه می کنیم از این هاست ها استفاده نمایید.

داشتن هاست، از اصلی ترین ملزومه ی داشت سایت می باشد

2- هاست VPS

کلمه ی VPS مخفف Virtual Private Server و به معنای سرور خصوصی مجازی می باشد. این هاست، بهترین نوع آن برای ارتقاء در بین کاربران می باشد. در این هاست، منابع موجود بین 10 الی 20 قسمت تقسیم می شود و از تکنولوژی Hypervisor برای تقسیم صحیح و عادلانه استفاده می شود. در هاست های VPS، منابع موجود بین تمام کاربران به صورت عادلانه و مساوری تقسیم می شود. برای مثال اگر هاست دارای 5 کاربر، 5 گیگابایت رم و 50 گیگابایت هارد باشد، به هر کاربر، 1 گیگابایت رم و 10 گیگابایت هارد می رسد و اگر سایتی دارای بازدید بیشتر و ترافیک بیشتری باشد، تنها در همان سایت اختلال ایجاد می شود و به سایر سایت های موجود در هاست، لطمه ای وارد نمی شود.

3– هاست ابری ( Cloud )

به صورت کلی، هاست ابری نسخه ی پیشرفته ی هاست های اختصاصی می باشند. هاست های ابری، منابع چند سرور را در یک شبکه جامع استفاده کرده و از این طریق خدمت رسانی می کند. این عمل باعث می شود تا امنیت شبکه چند برابر شود. همچنین محدودیت های موجود در هاست اختصاصی در هاست های ابری مشاهده نمی شود. از مهم ترین ویژگی های هاست های ابری، مقاومت زیاد آن ها در برابر حملات DDoS می باشد. هدف این حملات، از کار انداختن سرور می باشد.

4- خرید و ثبت دامنه

پس از اینکه پلن هاست مدنظرتان را انتخاب کردید، نوبت به ثبت دامنه می رسد. دامنه یا TLD، یکی از مواردی می باشد که شما برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی یا یک وب سایت به آن نیاز دارید و مشتریان و کاربران شما وب سایتتان را ادرس اینترنتی آن خواهند شناخت. یکی از وب سایت هایی که می توانید در آن دامنه اینترنتی وب سایتتان را ثبت کنید، ایران سرور می باشد. وب سایت ایران سرور با 18 سال سابقه در ارائه خدمات میزبانی وب سایت و دامنه، در خدمت شماست.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ترتیب ظهور علائم کرونا مشخص شد

د اکتبر 5 , 2020
محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دریافته اند که علائم کرونا اغلب در بیماران به ترتیب خاصی ظاهر می‌شوند. طبق یک مقاله علمی با عنوان "مدل سازی شروع علائم COVID-۱۹"، که در مجله Frontiers in Public Health منتشر شده است، این تیم تلاش کرده است که متداول‌ترین نظم کرونا را تشخیص دهد. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000