۱۵ روز قبل از حواشی دنا پلاس، طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان را ارائه کردیم/ برای دنا پلاس به مجلس نیامده‌ام/ در بازار پرغصه خودرو، مردم و قطعه‌سازان داخلی ناراضی هستند/ 2میلیون و پانصد هزار خانه خالی داریم

سیاسی/ مجلس 5f7ac661e2068_2020-10-05_10-38 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درخصوص حواشی دناپلاس گفت: چندروز قبل از شروع ماجرا در توییتی اعلام کردم که سراغ تحقیق از خودروسازان خواهیم رفت.

مجتبی یوسفی در گفتگو با خبر فوری به مصاحبه‌اش با رادیو ایران اشاره و اظهار کرد: در مصاحبه با رادیو ایران گفتم که به دلیل ورود به حوزه خودروسازان به سیاسی‌کاری و حواشی مشابه متهم خواهیم شد.

وی که در دفتر خبر فوری حضور یافته بود، خاطرنشان کرد: باید به خاطر وضعیت بد اقتصادی و کوچک‌شدن سفره‌ها به دلیل سیاست‌های غلط دولت، از مردم عذرخواهی کنیم.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مهم کشاورزان و فعالین این بخش به تعیین نرخ خرید محصولات اساسی کشاورزی به خصوص گندم است، افزود: طرح دوفوریتی تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی در صحن علنی مجلس با ۲۰۷ رای موافق به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه عکس العمل کشاورزان و فعالان این بخش بسیار مثبت بوده است، ابراز کرد: این موضوع یکی از دغدغه های کشاورزان در طول سالیان گذشته بوده که با همت نمایندگان مجلس برای همیشه تعیین تکلیف شد.

این نماینده مجلس درخصوص طرح دوفوریتی جهش تولید و رونق مسکن ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بررسی طرح دو فوریتی جهش تولید و رونق مسکن با حضور کارشناسان مربوطه در دستور کار اعضای کمیسیون عمران قرار دارد.

وی با بیان اینکه مسکن تابعی از از عرضه و تقاضا است، افزود: در سال‌های گذشته مسکن متناسب با نیاز کشور عرضه و تولید نشده و همین امر به وضعیت کنونی بازار مسکن منجر شده است؛ تقاضای خیل عظیمی از مردم موضوع مسکن است و در بهترین شرایط ما 300 هزار واحد مسکونی در کشور تولید می‌کنیم در حالیکه نیاز کشور بر اساس برآورد کارشناسان بیش از 900 هزار واحد است.

عضو کمیسیون عمران درباره این طرح گفت: طرح جهش تولید و تأمین مسکن جهت مدیریت زمین، پرداخت تسهیلات بانکی با سود کم، عرضه مصالح ساختمانی ارزان قیمت را دنبال می‌کند.

یوسفی در پاسخ به این سوال که با اجرای طرح دوفوریتی «جهش تولید و تأمین مسکن» موافق هستید یا خیر گفت:«با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های مجلس یازدهم این بود که اولویت‌های مردم را مورد بررسی قرار دهد و قانونگذاری و ریل‌گذاری کند یکی از اولویت‌های مهم موضوع مسکن بوده است به همین دلیل این طرح در دستور کار قرار گرفت.»

وی با بیان اینکه مسکن جایی برای زیستن و آرامش مردم است و نباید در آن استرس روحی داشته و این دغدغه را داشته باشند که سال آینده می‌توانند جایی را رهن و اجاره کنند یا خیر، خاطرنشان کرد:‌ « مشکلاتی که در بازار مسکن وجود دارد باعث ایجاد مشکلاتی برای مستاجران که حدودا 6 و نیم میلیون نفر شده است؛ این مشکل به خصوص قشر ضعیف و محروم جامعه بیشتر است.»

یوسفی خاطرنشان کرد:‌ « نکته مهم دیگر بحث صنعت مسکن است که اگر رونق در مسکن اتفاق بیفتد، می‌تواند به عنوان بحث پیشران و مولد در اقتصاد تاثیرگذار باشد و این رونق بازار مسکن می‌تواند باعث ایجاد 200 نوع شغل مرتبط با مسکن در کشور شود. بنابراین یکی از مولفه‌های جهش اقتصادی رونق بازار مسکن خواهد بود که باید اتفاق بیفتد.»

گفتگوی کامل و صریح نماینده مجلس شورای اسلامی را در ادامه ببینید:

نسخه باکیفیت گفتگوی خبرفوری با مجتبی یوسفی را در یوتیوب ببینید: badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

به موضع خود در حمایت از مسأله فلسطین ادامه می‌دهیم

د اکتبر 5 , 2020
سیاسی/ بین الملل امیر جدید کویت بر موضع ثابت کشورش در قبال مسأله فلسطین تاکید کرد. محمد اشتیه، نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین به نیابت از محمود عباس، رئیس این تشکیلات و به منظور عرض تسلیت برای درگذشت صباح الاحمد الصباح، امیر فقید کویت به این کشور سفر و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000