بیانیه ستاد مشترک نظامی عراق درباره حمله موشکی بغداد

سیاسی/ بین الملل 5f7add4371d8b_2020-10-05_12-15 مرکز رسانه ای ستاد مشترک نظامی عراق پیرامون حمله موشکی سحرگاه امروز دوشنبه در بغداد اعلام کرد، دو راکت کاتیوشا به منطقه «جادریه» (در جوار سفارتخانه آمریکا) در مرکز بغداد اصابت کرد اما تلفاتی به دنبال نداشت.

با وجود نگرانی های دولت عراق از بسته شدن سفارتخانه آمریکا در بغداد در صورت ادامه حملات راکتی، حملات مشکوکی بامداد امروز طبق اعلام مرکز رسانه ای ستاد مشترک نظامی عراق، منطقه مسکونی – تجاری جادریه را هدف گرفت.

بر اساس این بیانیه یکی از راکت ها به پشت هتل بین المللی «بابل» و دیگری به نزدیکی دفتر خطوط هواپیمایی عراق اصابت کرد اما این حملات هیچ تلفاتی به دنبال نداشت .

پیشتر گروه های مقاومت اسلامی هرگونه ارتباط خود را با حملات راکتی به سفارتخانه آمریکا را تکذیب کرده و از این حملات به عنوان «حملات مشکوک» یاد کرده اند.

گروه های مقاومت تنها بر هدف قرار دادن کاروان ها و نیروهای نظامی آمریکا تاکید دارند زیرا واشنگتن با خروج نظامیانش از خاک عراق مخالفت کرده است.

منطقه جادریه در برگیرنده منازل شماری از مسوولان و مقامات عراق است و کاخ ریاست جمهوری، دفتر «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی و «هادی العامری» رییس ائتلاف الفتح در این مکان واقع شده است.

این در حالی است که منابع امنیتی عراق شب گذشته (یکشنبه) گفتند که فرودگاه بین المللی بغداد در معرض حملات موشکی قرار دارد.

خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه به نقل از رسانه های عراقی نوع راکت را کاتیوشا و محل اصابت آن را یک پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد اعلام کرد.

این حملات جدید در حالی اتفاق افتاده است که سرلشکر «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق دیروز یکشنبه گفته بود که نیروهای امنیتی عراق سرنخ های مهمی از عوامل شلیک کاتیوشا در بغداد به دست آورده اند.

تاکنون گزارشی در خصوص بازداشت متهمانی در خصوص عاملان شلیک کاتیوشا در بغداد گزارش نشده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کرونا و شیوع عارضه ترک‌خوردگی دندان

د اکتبر 5 , 2020
استرس و تنهایی ناشی از همه‌گیری کووید ۱۹ بر سلامت روان بسیاری از مردم تاثیر منفی داشته است و اکنون دندانپزشک‌ها می‌گویند عواقب ویروس کرونا دامن بهداشت و سلامت دهان و دندان افراد را نیز گرفته است. در طول شش ماه گذشته موارد ترک خوردگی دندان در ایالات متحده به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000