مانند خوارج می‌گوید باید همه از مردم عذرخواهی کنیم

سیاسی/ سیاست داخلی 5f7aca563cfc9_5f7aca563cfcd روزنامه کیهان نوشت: عضو مرکزی حزب اشرافی کارگزاران می‌گوید که همه باید از مردم عذرخواهی کنیم.

روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه امروز خود نوشت:

جهانبخش خانجانی به نامه‌نیوز گفت: اگر تحلیلگر منصفی باشیم باید بپذیریم که اصلاح‌طلبان در دوره‌هایی که مسئولیت داشته‌اند از تراز بالایی از عملکرد مطلوب برخوردار بودند. در دولت میرحسین موسوی، مرحوم هاشمی و محمد خاتمی عملکرد اصلاح‌طلبان مناسب و معقول و در عین حال در حد متوسط به بالا بوده است و عملکرد دولت روحانی را نباید صرفا به حساب اصلاح‌طلبان نوشت. روحانی در شرایطی ریاست‌جمهوری را در اختیار گرفت که تعداد زیادی از اصلاح‌طلبان تاثیرگذار با ممنوعیت و محدودیت مواجه بودند.

وی افزود: صرف‌نظر از انتقادات جدی به دولت روحانی، مشکلات کشور مربوط به شخص روحانی، دولت او و اصلاح‌طلبان نیست، بلکه ساختار رفتار حاکمیت به‌گونه‌ای است که برای حفظ ارزش‌های نظام، اقداماتی انجام می‌شود که برای ما محدودیت ‌هایی ایجاد می‌کند.

وی مدعی شد: هر دانش‌آموخته‌ سطح نازل سیاسی می‌داند که مشکلات ربطی به دولت روحانی ندارد بلکه مربوط به موانع داخلی و خارجی دولت است.وی با بیان اینکه نباید مشکلات کشور را بر دوش یک جناح بیندازیم، گفت: همه ما و کل حاکمیت باید از مردم عذرخواهی کنیم که نتوانسته‌ایم وعده‌های نظام و انقلاب را محقق کنیم.

درباره این اظهارات شایان ذکر است؛ اولاً بالاترین رکوردهای تورمی به میزان 49/5 درصد و بالای 50 درصد، مربوط به دولت‌های سازندگی(هاشمی) و اعتدال(روحانی) است.دولت خاتمی هم آنقدر منزجرکننده بود که مردم در سال‌های 84 و 88 حاضر نشدند به نامزدهای آنها (هاشمی، کروبی، معین و موسوی) رای بدهند.

ثانیاً ادعای اینکه «روحانی در شرایطی رئیس‌جمهور شد که تعداد زیادی از اصلاح‌طلبان تاثیرگذار با ممنوعیت و محدودیت مواجه بودند»، خلاف واقع است. طیف مذکور هم در سال 92 و هم سال 96، عارف و جهانگیری را در میان نامزدها داشتند اما در نظرسنجی‌ها یقین کردند که نامزد آنها بیش از 8 تا 10 درصد رای ندارد. ضمن اینکه همین طیف سال 96 گفتند ما تضمین وعده‌های روحانی هستیم. آیا بعد از 4 سال نمی‌دانستند که نباید وعده جدید بدهند؟! آن روز امثال آقای خانجانی کجا بودند؟! چرا آن روز نگفتند مشکلات مربوط به روحانی نیست و موانع داخلی و خارجی نمی‌گذارد دولت کار کند؟ چرا برجام خلاف منافع ملی تنظیم کردند و خسارت‌بارتر، اجرا کردند به نحوی که نه بتوانند حق ایران را بگیرند و نه از اجرای تعهدات یکطرفه سر باز بزنند!

ثالثاً خوارج نیز وقتی آدرس مذاکره و صلح با اردوگاه استکبار معاویه را می‌دهند،گوش‌شان به هشدارها و نصیحت‌های امیر مومنان علیه‌السلام بدهکار نبوداما وقتی نتایج خیانت سران این گروه آشکارشد و معلوم گردیدمعاویه و عمرو عاص کلاهبرداری کرده و کلاه بر سر مذاکره‌کننده تحمیلی خوارج (ابوموسی اشعری) گذاشته، گفتند یا علی ما اشتباه و توبه کردیم، تو هم باید توبه بکنی، چرا که همگی با هم اشتباه کردیم.

حالا حکایت خبط‌ برخی مدعیان اصلاح‌طلبی و خیانت برخی دیگر از آنها در دادن آدرس اعتماد به آمریکاست که پس از آشکار شدن خسارت‌ها می‌گویند همه ما و کل حاکمیت باید عذرخواهی کنیم.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

عادل‌خواه با گذاشتن وثیقه به مرخصی رفته است

د اکتبر 5 , 2020
سیاسی/ قضایی وکیل فریبا عادل‌خواه گفت: در حال حاضر عادل‌خواه حکم قطعی دارد و با داشتن حکم قطعی و گذاشتن وثیقه کافی به همراه پابند الکترونیکی به مرخصی رفته است. اخیراً خبری مبنی بر اعطای مرخصی به فریبا عادل‌خواه، منتشر شد، در جزئیات این خبر آمده است که عادل‌خواه با […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000