برای نجات کشور به یک آدم قَدَر نیاز داریم

سیاسی/ انتخابات 5f7abbb086496_2020-10-05_09-52 فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت‌: طرحی که در مجلس برای ارتقای جایگاه شورای‌نگهبان مطرح شده، نشان از این دارد که عده‌ای قصد دارند مناسبات انتخاباتی را به‌گونه‌ای طراحی کنند که در انتخابات از پیش‌برنده باشند.

انتخابات ۱۴۰۰ در شرایطی برگزار خواهد شد که فضای سیاسی و اجتماعی کشور شدیدا تحت‌تاثیر فشارهایی است که در حوزه اقتصاد به جامعه تحمیل شده است. در چنین شرایطی، طبیعی است حساسیت‌ها و همچنین نگرانی و تشکیک‌ها نسبت به فضای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری نسبت به دوره‌های قبل، بیشتر باشد.

علی ‌صوفی در این‌باره اظهار داشت: در حالی ۸ ماه دیگر به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ باقی مانده که به دلایل‌ زیادی این انتخابات نسبت به انتخابات ادوار گذشته ریاست‌جمهوری از اهمیت به مراتب بیشتری برخوردار است. در واقع انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در فضایی از راه می‌رسد که مناسبات ایران با نظام بین‌الملل حساسیت فوق‌العاده‌ای دارد. مثلا در انتخابات سال ۹۶، برجام فضای دیپلماسی کشور را تا حدی به آرامش رسانده بود، اما الان رابطه‌ای بسیار متشنج با دنیا داریم. در کل باید اذعان داشت، وضعیت به قدری بد است که نمی‌توانیم چنین فضایی را ادامه بدهیم.

دبیر کل حزب پیش‌روی اصلاحات در ادامه گفت: همچنین از نظر اقتصادی با گره‌هایی کور مواجه هستیم، به طوری که معیشت مردم روز به روز تنگ‌تر شده و در نتیجه، نارضایتی عمومی روز به روز بیشتر می‌شود. همین کافی است تا کشور بحرانی به غایت جدی را تجربه کند، بحرانی که اگر هر چه سریع‌تر برای گذر از‌ آن راهی پیدا نکنیم، تبعات بسیار بدتری انتظارمان را می‌کشد. ناگفته پیداست، چنین حالتی به‌هیچ وجه نباید ماندگار باشد و به همین دلیل تصمیم‌گیران برای ترمیم فضا باید راه‌کار و چاره‌ای چاره‌ساز بیاندیشند.

او تصریح کرد: همچنین می‌توان به هجمه‌های بسیار شدیدی که جایگاه و نهاد ریاست‌جمهوری را هدف گرفته‌اند، اشاره کرد. به عنوان مثال طرحی که در مجلس برای ارتقای جایگاه شورای‌نگهبان مطرح شده، نشان از این دارد که عده‌ای قصد دارند مناسبات انتخاباتی را به‌گونه‌ای طراحی کنند که در انتخابات از پیش‌برنده باشند. معلوم است‌ اگر بتوانند این اراده را به کرسی بنشانند، اوضاع از وضعیت کنونی، حتما بدتر شده و شرایط روز به روز غیرقابل‌ تحمل‌تر خواهد شد.

وزیر تعاون دولت اصلاحات همچنین اظهار داشت: شرح این شرایط نشان از این دارد که انتخابات آتی، انتخاباتی حساس و مهم است که به یک آدم قدر نیاز داریم تا بتواند مشکلات را حل کند. البته اگر فرد مورد نظر بتواند از فیلتر شورای‌نگهبان به سلامت عبور کند و با بهانه‌های واهی رد صلاحیت‌ نشود. البته این شخص باید توانایی همکاری با بخش‌های مختلف حاکمیت را داشته باشد تا بتواند با بهره‌گیری از همه پتانسیل‌های موجود، موانع را یکی پس از دیگری از پیش رو بردارد.

وی توضیح داد: شرایط روز حکم می‌کند که دولت آتی تمرکز اصلی‌اش را به عدالت اجتماعی بگذارد و دستاوردی به نام آرامش اجتماعی را نسبت به توسعه اولی تر بداند. به هرحال مردم وضعیت سختی دارند و تنگناها غیرقابل تحمل شده است. یعنی الان وقتی است که نباید هدف اصلی چیزی جز برطرف کردن دغدغه‌های معیشتی باشد.

علی صوفی در پایان گفت: متاسفانه عدالت اجتماعی مغفول مانده است. به همین دلیل، هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان برنامه انتخاباتی‌شان را بر مبنای این نکته مهم تهیه و تنظیم کنند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

قیمت خودرو ۲ تا ۵ میلیون تومان ریخت

د اکتبر 5 , 2020
همزمان با افت نرخ ارز طی روزهای گذشته، قیمت خودرو نیز نزولی شد. هرچند روند کاهشی قیمت‌ خودرو نسبت به افزایش بی‌سابقه آن در یک‌ماه پیش، تناسبی ندارد با این حال بررسی قیمتی یکسال گذشته نشان می‌دهد که نوسانات قیمتی در بازار خودرو بیشتر تابع موضوعات و مسائلی خارج از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000