بین علایم کرونا، از دست رفتن بویایی نشانه قابل اعتمادتری از سرفه است

5f79a3111040d_5f79a31110410

از ابتدای بیماری، سرفه از علایم اصلی کرونا بوده است اما یکی از علایمی که مدتی بعد مطرح شد از دست دادن حس بویایی و چشایی در برخی بیماران بود.

پژوهشی در دانشگاه یوسی‌ال لندن انجام شده که پژوهشگران با مطالعه روی ۵۹۰ نفر که در سال جاری میلادی حس بویایی و چشایی‌شان را از دست داده بودند متوجه شدند 80 درصد آن ها پادتن کرونا در خون‌شان دارند.

همچنین 40 درصد از کسانی که پادتن کرونا داشتند علامت دیگری نداشتند. البته این پژوهش روی افرادی صورت گرفت که بیماری خفیفی داشتند و زمانی انجام شد که از دست رفتن بویایی و چشایی هنوز در زمره علایم کرونا قرار نداشت.

تفاوت گرفتگی بینی سرماخوردگی با کرونا

با این حال این پژوهش نشان می‌دهد که باید تغییر یا از دست رفتن حس بویایی و چشایی را جدی گرفت به خصوص وقتی کسی نمی‌تواند بوهای زندگی روزمره مثل عطر، وایتکس، قهوه یا خمیردندان را تشخیص دهد که در این صورت باید خود را قرنطینه کند.

البته تحقیق محدود به کسانی بود که علایم خفیفی مثل تغییر یا از دست رفتن حس بویایی و چشایی داشتند بنابراین ممکن است این علایم در تمام مبتلایان کرونا مشاهد نشود. تصور بر این است که وقتی ویروس کرونا به سلول‌های بینی، گلو و زبان حمله می‌کند حس بویایی مختل می‌شود. تفاوت آن با از دست رفتن حس بویایی در سرماخوردگی شدید این است که در سرماخوردگی به دلیل بسته شدن راه بینی چنین می‌شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

وقوع انفجار شدید در مقر نیروهای پیشمرگه در سلیمانیه عراق

ی اکتبر 4 , 2020
سیاسی/ بین الملل منابع عراقی از وقوع انفجار شدید در یکی از پایگاه‌های «نیروهای پیشمرگه» در استان «سلیمانیه» در اقلیم کردستان عراق خبر دادند. وبگاه کردی «شفق نیوز» امروز (یکشنبه) به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد که انفجاری شدید در داخل مقر 70 نیروی پیشمرگه در استان سلیمانیه رخ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000