درباره تبعات قیمت بنزین در آبان ۹۸ هشدار داده بودم/ ظریف خودش را با امیرانتظام مقایسه کرد

سیاسی/ سیاست خارجی 5f795f2704717_2020-10-04_09-05 رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: اگر نتوانستند با ظریف هم آن کنند که با انتظام انجام شد بی تردید دلیلی نداشت جز آنکه در بین بخش بزرگی از ملت ایران قهرمان شد.

محمد جواد ظریف گفتگویی داشته که برخی نکات آن به این شرح است:

رئیس جمهور نمی شوم ولی برای اجماع ملی در سال ۱۴۰۰ تلاش می کنم.

عده ای از ترس کاندیداتوری ظریف در انتخابات سال آینده مداوم در کار وزارت خارجه کارشکنی می کنند.

آنهایی که مردم را نسبت به آینده برجام ناامید کردند روزی باید در پیشگاه خدا، ملت و قانون پاسخگو باشند.

می خواهم مردم متوجه شوند که چه اتفاقاتی در کشور و توسط چه کسانی رقم خورده است.

برخی به خاطر منافع اقتصادی مخالف تصویب FATF هستند.

شرمنده ملت ایران هستم ولی آمریکا اتاق مذاکره را به آتش کشید.

ترامپ با علنی کردن روابط کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی به دنبال گرفتن عکس یادگاری بود.

در خلاصه گفتگویی خود با وزیر خارجه آمده است:

از پله های دفتر وزیر در وزارت خارجه وقتی بالا می رفتم به این موضوع می اندیشیدم که در برابر محمد جواد ظریف قبراق و همیشه حاضر جواب که مانند خودم از تن صدای نسبتا بالایی هم برخوردار است چقدر دوام می آورم؟ وقتی مراسم تشریفات تمام شد و وارد سالن منتهی به دفتر وزیر خارجه شدیم، دیدم که مانند استقبال های همیشگی از دیپلمات های جهان، دم درب ورودی ایستاده و انتظارمان را می کشد. رسمی و موقر مانند همیشه ولی با ماسک. در حین مصاحبه ولی از آن شور و هیجان همیشگی وزیر خارجه چندان خبری نبود و خستگی در چشم هایش موج می زد. آهنگ کلامش هم جز یک مورد که درباره انگلستان سخن می گفت به سختی بالا می آمد. کاملا مشخص بود تحت فشار است. مخصوصا آنجا که گفت خیالشان راحت باشد کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ نمی شوم، بگذارید کارم را انجام دهم! نمی دانم چه شد که ناخودآگاه به یاد مرحوم عباس امیرانتظام افتادم که پس از بیست سال زندان به قول خودش از اوین اخراجش کردند؛ به جرم بی گناهی.

این تشبیه وقتی به اوج رسید که محمدجواد ظریف گفت: قبل از کاندیداتوری رئیس جمهور روحانی در سال ۱۳۹۲ گفته بودم هرکس به سمت حل و فصل پرونده هسته ای حرکت کند قربانی خواهد شد و نه قهرمان. البته اگر نتوانستند با ظریف هم آن کنند که با انتظام انجام شد بی تردید دلیلی نداشت جز آنکه در بین بخش بزرگی از ملت ایران قهرمان شد. هرچند که می توان از سکوت هایی که نباید می کرد و یا اعلام مواضعی که نباید می گرفت، انتقاد داشته باشیم ولی بی تردید حکایت ظریف با تمام وزرای خارجه قبل از خودش کاملا متفاوت است.و ادامه ماجرا در گفت‌وگوی ۴۵ دقیقه ای روزنامه کاروکارگر با محمد جواد ظریف به شرح ذیل تقدیم خوانندگان ارجمند خواهد شد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

برنامه توسعه را با کتاب آرزو اشتباه گرفته‌ایم

ی اکتبر 4 , 2020
مدیر طرح و برنامه اتاق بازرگانی ایران گفت: باید با درس گرفتن از تجربیات برنامه‌های توسعه قبلی و مشکلاتشان، قانون هفتم توسعه بر اساس اولویت‌های مهم اقتصاد ایران نوشته شود. علی چاغروند اظهار کرد: در شش برنامه قبل تلاش شد برنامه ای مبتنی بر سیاست ها تدوین شود؛ اما در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000