هیچ گونه مجوزی برای تردد زائران اربعین از خوزستان صادر نشده و نمی‌شود

استان‌ها/ خوزستان 5f789e37ea7d7_2020-10-03_19-22 استاندار خوزستان گفت: تا این لحظه هیچگونه مجوزی برای تردد زائران اربعین حسینی از سوی کشور عراق صادر نشده است اگر کشور عراق بخواهد مجوز هم بدهد کشور ایران برای سلامت مسلمانان چنین مجوزی را نخواهد داد.

غلامرضا شریعتی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در اداره کل مدیریت بحران خوزستان اظهار داشت: شدت شیوع کرونا در کشور عراق از وضعیت شیوع کرونا در ایران بیشتر است و وضعیت آنها قرمز است برای همین برای حفظ جان مردم موظف به رعایت پروتکل‌های ستاد ملی کرونا هستیم.

وی افزود: مرزهای کشور در خوزستان به سوی کشور عراق به طور کامل بسته است و هیچ زائری از مرزها تردد نمی‌کند، اخباری که در زمینه صدور مجوز از طرف کشور عراق و تردد زاِِئران از مرزهای استان منتشر می شود شایعاتی بیش نیست.

استاندار خوزستان با اشاره به روند افزایشی بیماری در استان‌های کشور تصریح کرد: وضعیت شیوع کرونا هر چند با شیب ملایم اما رو به افزایش است البته این شیب در استان‌های دیگر کشور تند است لذا اگر در استان خوزستان هم پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشوند ممکن است شیب بیماری تند شود.

وی تاکید کرد: باید باور کنیم که رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها با مواد ضدعفونی کننده یا الکل و حضور نیافتن در تجمع‌ها اثر غیر قابل انکاری در پیشگیری از بیماری دارد.

نماز جمعه شهرهای قرمز همچنان تعطیل

شریعتی یادآور شد: نماز جمعه در مناطق قرمز از نظر کرونا بنا بر مصوبه ستاد ملی کرونا همچنان تعطیل است، درخصوص نماز در مساجد و نمازخانه ادارات نیز با توجه ملاحظه سازمان تبلیغات اسلامی مبنی بر این که تعداد افراد کم است قرار شد دانشگاه علوم پزشکی این موضوع را بررسی و پس از اعلام نتایج اثرگذاری برگزاری نماز در مساجد یا نمازخانه ادارات، درباره روند ادامه یا تعطیلی آن اعلام نظر کند.

وی ادامه داد: مسئولان اعم از فرمانداران، ائمه جمعه و مسئولان شهرستانی و استانی باید اهتمام ویژه‌ای در زمینه مقابله با کرونا انجام دهند تا دیگران نیز در این مسیر با آن‌ها همراه شوند.

استاندار خوزستان با تاکید بر رصد وضعیت از سوی تیم های بازرسی فرمانداران در سطح شهرستان ها گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون تیمهای بازرسی ۱۸۰ مورد بازدید داشتند که این رقم نشان از روند کاهشی بازدیدها و کم توجهی نهادهای نظارتی دارد، قطعا این کم توجهی از سوی نهادهای نظارتی کم توجهی مردم را در پی خواهد داشت.

وی با بیان این که از نظر استفاده از ماسک جزو ۶ استان اول کشور هستیم گفت: اما به نسبت ۲ ماه گذشته میزان استفاده از ماسک در استان کاهش چشمگیری پیدا کرده است و باید به وضعیت قبلی در استفاده از ماسک برگردیم و همه را به استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌ها و حضور نیافتن در تجمعات ترغیب؛ توصیه و اجبار کنیم.

به گزارش ایرنا به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، با توجه به روند افزایشی بستری مبتلایان به کرونا و مطابق آخرین بررسی وضعیت این بیماری در خوزستان ، ۱۱ شهر استان شامل شهرهای اهواز، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، آبادان، شوشتر، باغملک، خرمشهر، ایذه، رامهرمز و کارون در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) کرونا قرار گرفته اند و شهرهای مسجدسلیمان، دزفول، شادگان و رامشیر نیز در وضعیت پرخطر قرار دارند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

اجباری شدن استفاده از ماسک در استان تهران از هفته آینده

ش اکتبر 3 , 2020
معاون کل وزیر بهداشت از اجباری شدن ماسک در استان تهران از هفته آینده خبر داد و گفت:‌ میزان جرایم مربوط به عدم استفاده از ماسک ظرف یک هفته تعیین می‌شود. ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت در اخبار 21 با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کشور، اظهار داشت: […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000