طرح مجلس برای انتقال پایتخت سیاسی و اداری

سیاسی/ مجلس 5f78839096539_2020-10-03_17-28 عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: سالانه ۲۵۰ هزار مهاجرت به تهران صورت می‌گیرد و این یعنی که هر سال یک شهر بزرگ خالی می‌شود و ساکنان آن به تهران هجوم می‌آورند.

ابوالفضل ابوترابی ضمن اشاره به ضرورت ساماندهی تهران و انتقال پایتخت اظهار داشت: تمرکز بیش از حد مردم، ثروت، دانش و صنعت در تهران که از لحاظ طبیعی و چه حمله‌های نظامی و امثال آن یک تهدید واقعی است.

وی در همین راستا یادآور شد: در مجلس دهم طرحی از سوی نمایندگان ارائه شد که به قانونی تحت عنوان قانون شورای ساماندهی تهران و انتقال پایتخت سیاسی – اداری تبدیل شد؛ براساس این قانون، باید یک شورای عالی برای ساماندهی تهران و انتقال پایتخت سیاسی- اداری با محوریت رئیس‌جمهور یا معاون اول وی تشکیل شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: همچنین مقرر شد در این شورا از دستگاه‌ها و نهادها افرادی مثل وزرای مختلف دولت، مسئولان محیط زیست، نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشته باشند.

ابوترابی با بیان اینکه در سال 250 هزار مهاجرت به تهران صورت می‌گیرد و این یعنی هر سال یک شهر بزرگ خالی می‌شود و ساکنان آن به تهران هجوم می‌آورند، گفت: کاری که همه کشورهای دنیا دارند انجام می‌دهند تا جلوی اینگونه مهاجرت‌ها را بگیرند این است که آن‌ها پایتخت‌های سیاسی، فرهنگی، علمی و اقتصادی‌شان را از هم جدا می‌کنند. این اقدام کاملا در راستای پدافند غیرعامل است؛ اگر به پایتخت کشور آسیب برسد یعنی به کل ایران آسیب رسیده است.

وی بیان داشت: 5 الی 6 مکان برای این کار یعنی انتقال پایتخت در حد کارهای اولیه در نظر گرفته شده است که نیاز به بررسی و کارهای کارشناسی بیشتر دارد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ورود مجلس به محرومیت آل‌کثیر!

ش اکتبر 3 , 2020
ورزشی/ فوتبال و فوتسال یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پیگیری موضوع محرومیت عیسی آل کثیر از سوی مجلس یازدهم خبر داد. پس از اعلام محرومیت عیسی آل کثیر از همراهی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل النصر عربستان، احمد نادری به این موضوع واکنش نشان داد. نماینده مردم تهران در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000