واکنش دو عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به درخواست «ناامن‌سازی جامعه برای افراد بی‌حجاب»

5f78609739483_2020-10-03_14-59 دو عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کردند که باید با پدیده بی حجابی برخورد معقول و قانونی داشته باشیم و وظیفه ما این نیست که پرخاشگری کنیم.

روز گذشته دو نفر از ائمه جمعه شهرهای بزرگ کشور در خطبه های نماز جمعه تأکید داشتند که مسئولین باید فضای جامعه را برای افراد بی حجاب ناامن کنند. این موضوع با واکنش افراد مختلف مواجه شد و این ادبیات برخورد تند و سلبی برای مقابله با آسیب های اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر را مورد نقد قرار دادند.

در همین زمینه آیت الله سیدمحمد غروی در این خصوص گفت: بی بند و باری در جامعه ناامنی می آورد و باید با آنها برخورد قانونی صورت بگیرد. طبیعتا کسانی که مأمور اجرای قانون هستند نباید بی بند و باری را تحمل کنند و باید ورود پیدا کنند و برخورد جدی داشته باشند. چون بی بند و باری فضای زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی را تهدید می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به انتشار برخی مطالب در فضای مجازی، تأکید کرد: منظور این نیست که افراد بی حساب و کتاب ورود کنند و برخوردهای شخصی با این مسأله داشته باشند. بلکه منظور این است که توسط ضابطین و کسانی که باید امنیت اجتماعی را حفظ کنند، فضایی ایجاد شود تا زمینه ای برای ایجاد ایمنی اخلاقی در جامعه باشد.

وی اظهار داشت: اصل بی بند و باری که امنیت جامعه، خانواده و جوانان را مورد خطر قرار می دهد، چیزی نیست که کسی از آن حمایت کند. در هر جایی و هر نظامی، به خصوص نظام اسلامی ما، این موضوع بد است. اگر امر به معروف زبانی خوبی داشته باشیم و درست و همه جانبه برخورد کنیم و رفتار آنها مورد پسند جامعه نباشد، این طور برخورد نمی کنند. ولی اگر افراد بخواهند برخورد فیزیکی داشته باشند، فراتر از تذکر زبانی، نمی تواند این جور باشد.

آیت الله غروی ادامه داد: مرتبه بعد این است که مسئولین انتظامی وظیفه دارند با بی بند و باری ها برخورد کنند. آنها هم باید برخورد معقول و قانونی خودشان را داشته باشند تا فضا برای کسانی که می خواهند بی بند و باری ایجاد کنند، ایمن نباشد.

آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی نیز در این خصوص گفت: وظیفه همه امر به معروف و نهی از منکر با زبان خوب، امروزی، انسانی و اسلامی است. اگر بخواهیم برخورد تندی داشته باشیم، عکس العمل دارد و بدتر می شود. بزرگان و علما در سخنرانی هایشان اعلام کنند که حجاب برای خود شما خوب است. یعنی ما باید امنیت ایجاد کنیم و مواظب جوانان باشیم. این آقایان خودشان باید بگویند منظور از ناامن کردن چیست و چه کار باید بکنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: ما باید وظیفه خودمان را انجام بدهیم. وظیفه ما این نیست که پرخاشگری کنیم و یا بدگویی داشته باشیم. باید اعلام کنیم اسلام این جور می خواهد و نتیجه اش این است. به هیچ وجه برخورد بد نتیجه نخواهد داد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

آمادگی دوباره مهران رجبی برای تصویربرداری سریال شهید شهریاری

ش اکتبر 3 , 2020
مهران رجبی یکی از بازیگران سریال شهید شهریاری است و حالا بعد از گذراندن دوران قرنطینه، توانایی بازگشت به ادامه تصویربرداری این سریال را دارد. مهران رجبی درباره حضورش در سریال شهید شهریاری گفت: من در بدو ورود به کار (۲۴ شهریور)، یک سکانس در سریال شهید شهریاری بازی کردم؛ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000