روزانه ۶ کودک به جمع فرزندان محک اضافه می‌شوند

روزانه ۶ کودک به جمع فرزندان محک اضافه می‌شوند

مدیر عامل موسسه خیریه محک، در نوشتاری به اهمیت آگاهی جامعه از سرطان کودکان اشاره کرد و گفت: روزانه به طور متوسط ۶ کودک به جمع فرزندان محک اضافه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آراسب احمدیان مدیر عامل موسسه محک، نوشت: ماه سپتامبر در تقویم جهانی به ماه آگاهی‌رسانی سرطان کودکان نام‌گذاری شده است و سازمان‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند به دعوت انجمن بین المللی آنکولوژی کودک (SIOP) و انجمن بین المللی سرطان کودک (CCI) با هدف یادآوری، فرهنگ‌سازی و آگاهی‌رسانی، اقداماتی را در جامعه به ویژه گروه‌های مرتبط با کودکان همچون والدین جوان، معلمان و مربیان، و پزشکان اطفال و عمومی انجام می‌دهند تا آگاهی و توجه بیشتری نسبت به نشانه‌های بیماری سرطان کودک ایجاد شود.

آگاهی هر چه بیشتر جامعه و متخصصان به علائم بیماری به تشخیص زودهنگام کمک خواهد کرد و تشخیص زودهنگام این بیماری نیز به درمان مؤثرتر، کم هزینهتر و کم دردتر منجر خواهد شد.

امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری آن در جهان، دغدغه سلامتی و دسترسی به امکانات درمانی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است و سازمان‌های سلامت‌ محور نیز با توجه به شرایط جدید حاکم بر نوع ارتباطات و تغییر شرایط زندگی افراد همچنان برای رفع نیازهای ذیربطان خود و یکسانسازی خدمات‌شان تلاش می‌کنند. امسال انجمن‌های SIOP و CCI با شعار منتخب «این ماه تو هم طلایی شو» و با اشاره به رنگ طلایی که نماد آگاهی‌رسانی سرطان اطفال است از همگان دعوت کرده‌اند تا در مسیر مبارزه کودکان با این بیماری همراه‌شان شوند.

مؤسسه خیریه محک نیز به عنوان یک سازمان مردم‌ نهاد که حمایت از کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان را مأموریت خود قرار داده است، در بیانیه مأموریت خود تأکید دارد که از طریق گسترش همکاری با مؤسسات تحقیقاتی و درمانی ملی و بینالمللی فعال در زمینه سرطان به کاهش نرخ ابتلا به سرطان در کودکان و روش‌های مؤثر در درمان دست یابد. در همین راستا اقداماتی را در زمینه آگاهی‌رسانی به جامعه انجام می‌دهد و از همه ذیربطان خود می‌خواهد تا در مورد این بیماری هوشیارتر عمل کنند.

محک اکنون پس از ۳۰ سال فعالیت خود در زمینه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان در سراسر ایران تلاش دارد تا خدمات خود به کودکانی که در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی داری بخش خون و آنکولوژی اطفال در هر شهری درمان می‌شوند را یکپارچهسازی کند تا همه کودکان مبتلا به سرطان از خدمات محک به طور یکسان بهره‌مند شده و خانواده‌های آنها با دغدغه کمتری، تنها به سلامت فرزندانشان فکر کنند. این اقدام خود می‌تواند مقدمه‎ای برای گسترش آگاهی در جای جای کشور درخصوص سرطان اطفال باشد.

همچنین این سازمان تلاش دارد با گسترش همکاری‌های خود با موسسات تحقیقاتی و درمانی بینالمللی به به روزترین اطلاعات در زمینه درمان سرطان کودک دست یابد و با کمک به کاهش نرخ ابتلا به سرطان و تشخیص زودهنگام آن نقش خود را برای حمایت هر چه بیشتر از فرزندانش ایفا کند. در همین راستا امسال محک همچون گذشته به دعوت دو انجمن CCI و SIOP تلاش کرده است تا به بالابردن سطح آگاهی‌رسانی نسبت به این بیماری کمک کند. طلایی شدن برج میلاد، نماد شهری تهران، پایتخت ایران، همگام با ساختمان‌های شاخصی از ۶ کشور دیگر جهان همچون کانادا، انگلیس، بلژیک و… در زمره اقدامات مشارکتی محک با کمپین آگاهی‌رسانی این دو انجمن بینالمللی است.

در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار کودک محک در سراسر کشور در حال گذراندن مراحل درمان خود هستند و روزانه به طور متوسط ۶ کودک به جمع فرزندان محک اضافه می‌شوند. محک آرزو دارد با همراهی نیکوکاران خود، سازمان‌ها و متخصصان ملی و بینالمللی هر روز تعداد بیشتری از این کودکان را به مقصد سلامتی برساند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : مهر

پست بعدی

رییس جدید نمایندگی ایران در امارات انتخاب شد

ش اکتبر 3 , 2020
سیاسی/ سیاست خارجی سرکنسول ایران در دبی به عنوان رییس جدید نمایندگی ایران در امارات انتخاب شد. سید محمد حسینی سرکنسول ایران در دبی و امارت های شمالی در صفحه توییتر خود در این زمینه نوشت : «‏باگذشت شش ماه از مسئولیتم در سرکنسولگری در دبی، اینک با تصمیم مقامات، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000