شرح روز درگذشت محمدعلی فردین از زبان فرزندش/ ویدئو

5f783b2a51c18_5f783b2a51c19 محمدعلی فردین از محبوب‌ترین بازیگران تاریخ سینمای ایران است که ۲۰ سال قبل بر اثر ایست قلبی درگذشت.

سیاوش فردین، فرزند محمدعلی فردین، بازیگر و کشتی‌گیر سرشناس در گفتگو با فریدون جیرانی در کافه آپارات به شرح روز درگذشت محمدعلی فردین پرداخت.

فردین روز پنج شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۷۹ در ۶۹ سالگی بر اثر ایست قلبی در منزل شخصی‌اش از دنیا رفت.

فردین با دعوت اسماعیل کوشان و نقش آفرینی در فیلم "چشمه آب حیات" وارد دنیای بازیگری شد و اولین حضور حرفه‌ای خود را در سینما آغاز کرد. وی قبل از عرصه سینما در ورزش کشتی فعالیت داشت و در قهرمانی جهان ۱۹۵۴ به مدال نقره دست یافت.
از بازی‌های به یادماندنی فردین می‌توان به سلطان قلبها، کوچه مردها، گنج قارون، چرخ فلک، مرد هزار لبخند، باباشمل، میعادگاه خشم، همای سعادت، جوانمرد، برزخی‌ها، جهنم + من، غزل و چند فیلم دیگر اشاره کرد.
وی پس از انقلاب به همراه سعید راد و ناصر ملک‌مطیعی در فیلم "برزخی‌ها" به کارگردانی ایرج قادری بازی کرد که سال ۱۳۶۱ روی پرده رفت. این فیلم آخرین حضور فردین در عرصه سینمای ایران بود و پس از آن اجازه کار به او داده نشد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

انگیزه شرکت در کنکور کم شده است

ش اکتبر 3 , 2020
معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش گفت: ۸۷.۵ درصد کسانی که در کنکور شرکت می‌کنند، با سابقه تحصیل، جذب دانشگاه می شوند و همین موضوع انگیزه شرکت در کنکور را کم کرده است. قاسم احمدی لاشکی شامگاه گذشته در برنامه پرسشگر که با موضوع «تعارض منافع در نظام […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000