تست ورزش برای چک سلامت قلب

5f7819b8600d9_2020-10-03_09-57

اگر پزشک متخصص قلب شما برایتان درخواست تست ورزش جهت چک سلامت قلب داده است با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی راجع به این اقدام تشخیصی و تخصصی را در اختیارتان قرار دهیم.

به تست ورزش اصطلاحا «استرس تست» و گاهی «تست تردمیل»هم گفته میشود.انجام این تست چه فایده ای دارد؟

انجام است ورزش یا استرس تست قلبی،به پزشکتان کمک خواهد کرد تا میزان سلامتی قلبتان برای انجام فعالیت ها ،ارزیابی کند.

در واقع این تست ،قلب شما را در موقعیت فعالیت قرار میدهد تا مشخص شود که آیا توان کافی برای پمپاژ خون داخل عروق در حین افزایش فعالیت دارد یا خیر .

تست ورزش مشخص میکند که آیا خونرسانی عروق قلب برای حفظ فعالیت عضله قلب هنگام افزایش ضربان کافیست یا خیر

تست ورزش برای چک سلامت قلب:

در این آزمون تخصصی،پزشک از شما میخواهد تا وی یک تردمیل شروع به راه رفتن کنید،همزمان با راه رفتن شما روی تردمیل ،نوار قلبتان به طور دایم روی مانیتوری نمایش داده میشود،پزشک از شما میخواهد تا به تدریج به سرعت حرکتتان روی تردمیل اضافه کنید ،علاوه بر نوار قلب ،فشار خونتان هم مرتبا اندازه گیری میشود و پزشک از شما راجع به خسته شدن یا داشتن درد قفسه سینه حین حرکت سوالاتی میپرسد

در صورت بروز درد و‌ناراحتی قفسه سینه ،در صورت غیر طبیعی شدن نوار قلب و یا فشار خون،تست قطع خواهد شد.این موارد نشانگر این موضوع هستند که عروق کرونر بیمار دارای تنگیهایی است که رساندن خون و اکسیژن کافی را به عضله قلب در حال فعالیت ،دچار وقفه می کند.

پس میشود گفت دکتر متخصص قلب و عروق با انجام تست ورزش تاحدودی میتواند به سلامت یا گرفتگی عروق کرونری پی ببرد ولی انجام این تست نمیتواند به طور صد در صد تمام بیماری های عروق کرونر را تشخیص دهد.

چه افرادی باید تست ورزش برای چک سلامت قلب انجام دهند؟

استرس تست یا تست ورزش،برای همه افراد ضرورتی ندارد.این تست در افرادی که علامت های قلبی نظیر درد و ناراحتی قفسه سینه و یا تنگی نفس داشته باشند بعد از پایدار شدن شرایطشان در خواست میشود.

گاهی پزشک متخصص با توجه به شرح حال و معاینه بالینی،تست ورزش را برای چک سلامت قلب ،به افرادی که دارای عوامل خطر ساز برای بیماریهای عروق کرونر باشند نیز توصیه می نماید که این توصیه تنها از بهترین دکتر قلب و عروق بر می آید.

این عوامل خطرساز عبارتند از:

-چاقی

-دیابت

-مصرف سیگارو قلیان

-ابتلا به سندرم متابولیک

-داشتن سابقه فامیلی بیماریهای قلبی در بستگان در جه یک

اگر شما به سلامت قلب خود اهمیت میدهید انجام تست ورزش تا حدود زیادی دکتر قلب عروق شما را از وضعیت سلامت قلب شما آگاه خواهد ساخت.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دما در نوار شمالی

ش اکتبر 3 , 2020
نفوذ سامانه بارشی از شمال غرب کشور، به تقویت بارشها در سواحل دریای خزر، کمک کرده و منجر به کاهش نسبی دما ۵ تا ۱۰ درجه دما می شود. بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، امروز بارش پراکنده در مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، دامنه‌های البرز و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000