توافق نهایی صلح میان خارطوم و جنبش‌های مسلح امروز به امضا می‌رسد

سیاسی/ بین الملل 5f781257ae341_5f781257ae34b منابع خبری از امضای رسمی توافقنامه صلح میان دولت سودان و چند گروه مخالف دولت طی امروز (شنبه) در جوبا خبر دادند.

اسکای نیوز عربی اعلام کرد که دولت سودان و چند گروه مخالف اصلی امروز توافقنامه صلح امضا می‌کنند.

در همین راستا، توت قلواک، رئیس تیم میانجی در مذاکرات صلح سودان در سخنانی پیش از نشست امروز در جوبا در گفت‌وگو با رویترز گفت: هدف، امضای توافقنامه با تمامی گروه‌های مخالف دولت است.

وی افزود: طرفین، توافق‌نامه نهایی را امضا خواهند کرد.

دولت سودان و جنبش‌های مسلح در جوبای سودان جنوبی ۳۱ اوت توافق صلحی را به صورت اولیه با حضور عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان و عبد الفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی این کشور به امضا رساندند.

چهار جنبشی که این توافق را به صورت اولیه به امضا رساندند، عبارتند از: جنبش آزادسازی سودان، جنبش عدالت و برابری، شورای انقلابی انتقالی و جنبش مردمی آزادسازی سودان.

در توافق اولیه بر لزوم انحلال جنبش‌های مسلح و پیوستن تمامی شبه‌نظامیان به ارتش ملی که به عنوان نماینده تمامی تشکل‌های مردم سودان مجددا ساماندهی خواهد شد، تاکید شد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

اولین اظهارات ترامپ بعد از ابتلا به کرونا/ ویدئو

ش اکتبر 3 , 2020
سیاسی/ بین الملل رئیس جمهور آمریکا شامگاه جمعه به وقت آمریکا پس از بستری شدن در بیمارستان در پیامی توییتری نوشت: فکر می‌کنم اوضاع خوب است! از همگی شما متشکرم. با عشق!!! دونالد ترامپ پس از تایید ابتلا به کووید-۱۹ و بستری شدن در بیمارستانی نظامی به منظور "اقدام احتیاطی" […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000