مناظره‌های 88 چرا بی پاسخ ماند؟/ بحث بر سر این است که مشکلات را کدام فرد یا جناح حل کند؟!

سیاسی/ سیاست داخلی 5f78057a9b253_5f78057a9b257 روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: بسیاری از مسائل کنونی کشور براحتی قابل حل است و این همه درد و رنج لازم نیست ولی گویا اختلاف بر سر این است که حل مشکل به‌نام کدام فرد یا جریان سیاسی تمام شود و افتخارش نصیب کدام طرف گردد.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: دونالد ترامپ و جو بایدن نامزدهای احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا اولین مناظره عمومی خود را برگزار کردند.

هرچند این گفتگوی پرتنش و سراسر بداخلاقی با همه بگم‌ بگم‌هایش چهره واقعی مدعیان دموکراسی را به نمایش گذاشت ولی به هر حال انتظار رعایت اصول ارزشی و اخلاقی را از آنها کسی ندارد. خودشان هم ندارند. هرچه بود نکته مهم نقدهای متنوع رسانه‌های آمریکا به این مناظره بود و اطلاع‌رسانی شفاف قابل توجه است.

آنچه که در آینده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رخ می‌دهد به خودشان مربوط است و هدف این نوشته کوتاه نیز نیست.
در کشور ما مناظره انتخاباتی از سال 88 به شکل چالشی برگزار شد. حالا آمریکایی‌ها از ما یاد گرفته‌اند یا ما از آنها نمی‌دانم! هرچه هست خاطره تلخ آن مناظره که یک طرف با آمادگی قبلی تهاجم می‌کرد و طرف دیگر بیشتر حیرت‌زده به نظر می‌آمد نهایتا به نتیجه دلخواه رسید ولی نخستین بار بود که وجهه ارزشی و اخلاقی یک نظام ایدئولوژیک و ارزشی به شدت صدمه دید و حوادث تلخ‌تر پس از آن از صفحات تاریک تاریخ انقلاب رقم خورد، بویژه که در مکتب انقلابی امام خمینی(ره) رسیدن به هدف به هر قیمتی کاملا مردود است ولی اگر مثلا نزد دولتمردان آمریکا مقبول باشد از دولتی که دشمن می‌دانیم عجیب نیست.ولی فضای سنگین پس از انتخابات حتی مجال نقد و بررسی و کالبدشکافی آن و اطلاع‌رسانی را نیز از رسانه‌ها گرفت.
از آن مقطع به بعد همواره چراها و سؤالات بی‌پاسخ فراوانی مطرح بوده است که اگر پاسخ داده می‌شد و مورد بحث قرار می‌گرفت شاید به شرایط فعلی نمی‌رسیدیم و کج‌روی شدت نمی‌یافت.

برخی اوقات احساس می‌شود بسیاری از مسائل کنونی کشور براحتی قابل حل است و این همه درد و رنج لازم نیست ولی گویا اختلاف بر سر این است که حل مشکل بنام کدام فرد یا جریان سیاسی تمام شود و افتخارش نصیب کدام طرف گردد! و یا موکول کردن حل مشکلات به اتفاق خاصی در آینده مثلا نتیجه انتخابات آمریکا وحتی 1400 ایران.خدا کند اینگونه نباشد و گرنه حقی که از مردم ضایع می‌شود و فرصت نفس کشیدنی که دریغ می‌گردد آثار شوم و نابخشیدنیش گریبان همگان را می‌گیرد.
کرونا روزانه هزاران نفر را به چنگال خود می‌کشد، دلار به سرعت اوج می‌گیرد، سفره‌ها هر روز خالی‌تر می‌شوند و…آیا واقعا این نظام مدعی آقایی دنیا قادر نیست کاری بکند؟ اگر هست و عمدا نمی‌کند خیانت محض است و اگر نمی‌تواند که وااسفا!

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

روزانه ۶ کودک به جمع فرزندان محک اضافه می‌شوند

ش اکتبر 3 , 2020
مدیر عامل موسسه خیریه محک، در نوشتاری به اهمیت آگاهی جامعه از سرطان کودکان اشاره کرد و گفت: روزانه به طور متوسط ۶ کودک به جمع فرزندان محک اضافه می‌شوند. به گزارش خبرگزاری مهر، آراسب احمدیان مدیر عامل موسسه محک، نوشت: ماه سپتامبر در تقویم جهانی به ماه آگاهی‌رسانی سرطان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000