افزایش امیدواری به بازگشت روزهای خوش به بورس

5f7712dbaf166_2020-10-02_15-15 یک کارشناس بازار سرمایه گفت: معاملات بورس در آخرین روز معاملاتی هفته‌ای که گذشت امیدوارکننده‌تر از روزهای گذشته دنبال شد و تا حدودی نگاه سهامداران حاضر در بازار را تغییر داد.

«هومن عمیدی» امروز (جمعه) با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، به نظر می‌رسد روند مثبتی را در معاملات هفته پیش‌رو شاهد باشیم، اظهار داشت: اصلاح عمیق قیمت‌ها و افزایش نرخ دلار جریان نقدینگی را دوباره به سمت بازار سرمایه سوق داد.

وی به روند معاملات بورس در چند روز گذشته اشاره کرد و افزود: معاملات بورس در آخرین روز هفته‌ای که گذشت امیدوارکننده‌تر از روزهای گذشته دنبال شد و تا حدودی نگاه سهامداران حاضر در بازار که نسبت به سرمایه‌گذاری در این بازار تردید داشتند را تغییر داد.

عمیدی گفت: نوسان‌های اخیر در معاملات بورس چنان هیجانی را در بین فعالان بازار ایجاد کرده است که با وجود بازگشت رشد به معاملات در آخرین روز معاملاتی هفته، همچنان سایه‌های ترس از ریزش مجدد و احتمال بازگشت موقت در بازار حاکم است و عده‌ای از فعالان بازار را در حالت انتظار قرار داده است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اقبال گروه بانکی‌ها در بازار تصریح کرد: در بازار معاملات، برخی از سهام گروه بانکی‌ها از روند بهتری برخوردار است و در کنار آن شاهد تشکیل صف خرید در برخی از نمادهای گروه خودرویی بودیم.

وی افزود: همچنین در گروه پالایشی و فلزات اساسی مسیر معاملات در برخی نماد تغییر کرد و وضعیت بهتری را نسبت به گذشته تجربه کردند که به نظر می‌رسد در هفته جاری شاهد تداوم روند صعودی در برخی از سهام این دو گروه باشیم.

عمیدی با بیان اینکه در سایر گروه‌های بازار نیز به مرور تحرکاتی برای جمع‌آوری صف‌های فروش به چشم می‌خورد، خاطرنشان کرد: بازگشایی نمادهایی که از مجمع باز می‌گردند باید در دستور کار سهامداران عمده قرار گیرد، زیرا در برخی گروه‌ها شاهد هستیم که هیچگونه تحرکی از سمت این سهامداران انجام نمی‌شود و بهتر است مسوولین و متولیان بازار سرمایه هرچه سریعتر نسبت به اقدامات عملی توسط سهامداران عمده تصمیماتی را اتخاذ کنند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: از عوامل مثبت و تاثیرگزار بر روند معاملات بازار در چند روز گذشته، الزام برای بازگشت اعلام eps به گزارش‌های کدال بود که بارها نسبت به فقدان آن توسط تحلیل‌گران بازار سرمایه هشدار داده شده بود.

وی معتقد است: هر چه نسبت به شفافیت اطلاعات در بورس تلاش شود معاملات روان‌تر و از جوهای کاذب فشار خرید و فروش کاسته خواهد شد.

عمیدی گفت: در حالت کلی به نظر می‌رسد با روشن شدن مفروضات بودجه سال آینده و اعلام گزارش‌های ۶ ماهه شرکت‌ها که پیش‌بینی می‌شود گزارش‌های مثبت و شگفت‌انگیزی باشند، فضای عمومی بازار سرمایه مثبت‌تر خواهد شد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

سی‌.ان.ان از احتمال خطرساز بودن کرونا برای ترامپ خبر داد

ج اکتبر 2 , 2020
سیاسی/ بین الملل شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز جمعه طی گزارشی عنوان کرد که ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا می‌تواند به دلیل سن بالا و اضافه وزن نسبتا بالا برای وی خطرناک باشد. دونالد ترامپ در حالی روز جمعه در توییتی ابتلا خود و همسرش به بیماری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000