افزایش قیمت مسکن چه زمانی متوقف می‌شود؟

5f761aab8f1f2_5f761aab8f1f8 یک کارشناس بازار مسکن گفت: از آن‌جا که مهم‌ترین مولفه افزایش قیمت مسکن تورم است، خیلی بعید به نظر می‌رسد که قیمت مسکن کاهش پیدا کند و افزایش قیمت مسکن حالا حالاها دست از سر کشور برنخواهد داشت.

مهدی سلطان‌محمدی در خصوص آینده قیمت مسکن اظهار داشت: تا مادامی که نقدیگی افزایش پیدا کند، تورم بالا رود و دلار گران تر شود، فشار افزایش قیمت‌ها بر روی مسکن خواهد بود.

وی افزود: در صورتی که در سیاست گذاری‌ها تغییر ایجاد شود و گشایشی در روابط خارجی به‌وجود آید، قیمت دلار نیز تعدیل خواهد شد و می توان انتظار توقف رشد قیمت مسکن را داشت و حتی می‌توان انتظار کاهش اندکی قیمت را نیز داشت.

این کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: با روندی که در حال حاضر اقتصاد کشور در پیش گرفته است، چنین چشم‌اندازی متصور نیست و بعید به نظر می‌رسد که قیمت مسکن کاهش پیدا کند، اما رشد قیمت مسکن به این شدت که طی چند ماه گذشته بوده است دیگر نیست و سرعت رشد قیمت مسکن کاهش پیدا خواهد کرد.

سلطان‌محمدی عنوان کرد: ۶ ماه نخست امسال عملا ماهانه قیمت مسکن به طور میانگین ۱۲ درصد افزایش یافت، ولی در شهریور ماه این رشد قیمت‌ها به ۵ درصد رسید و از شتاب افزایش قیمت مسکن کاسته شد؛ البته ۵ درصد هم عدد نگران‌کننده‌ای است.

وی متذکر شد: قیمت مسکن هیچ‌گاه در ایران به صورت کاهشی نبوده و نیست و در بازه زمانی خیلی کوتاهی در تاریخ ساخت و ساز بوده است که قیمت مسکن کاهش پیدا کرده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ارمنستان سفیر خود در اسرائیل را فراخواند

پ اکتبر 1 , 2020
سیاسی/ بین الملل منابع خبری گزارش داده‌اند ارمنستان سفیر خود در فلسطین اشغالی را برای رایزنی در خصوص آنچه «انتقال سلاح‌های اسرائیلی به آذربایجان» خوانده شده فراخوانده است. راشاتودی گزارش داده ارمنستان سفیر خود در فلسطین اشغالی را برای مشورت در خصوص اعتراض به آنچه «انتقال سلاح‌های اسرائیلی به آذربایجان» […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000