کرونا، بلای خدا و نتیجه گناهان ماست

سیاسی/ سیاست داخلی 5f75ade1ed557_2020-10-01_13-52 امام جمعه موقت تهران برکات ولایت فقیه را به وُسعت همه دین دانست و گفت: فراموش نکنیم که این انقلاب شکوهمند به راحتی به دست نیامده که بخواهیم آن را به راحتی از دست دهیم.

حجت الاسلام کاظم صدیقی چهارشنبه شب در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و در جمع عزاداران حسینی با اشاره به برخی آیات سوره مبارکه حجّ اظهار کرد: همان گونه که قرآن کریم امانت پیامبر (ص) است، این انقلاب اسلامی هم امانت امام (ره) و شهداست و خداوند در قرآن با صراحت به ما دستور می فرماید که باید امانت ها را به اهلش واگذار کرد.

وی افزود: تعبیر «أن تؤدّوا الامانات إلی أهلها» در آیه قرآن بر اساس قرائن مختلف نشان می دهد که این امانات، امانات اجتماعی، سیاسی و حُکومتی است و از این رو اگر ما بخواهیم به افراد بی اعتنای به دین و شرع، رأی دهیم قطعا در پیشگاه خداوند مسؤول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به اهمیت انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: سپردن مسؤولیت های مهم به افراد در انتخابات به ما سپرده شده است و باید از خود سؤال کنیم که آیا در واگذاری امانت های مختلف به افراد دقت لازم را داشته و داریم یا خیر.

برکات ولایت فقیه به وُسعت همه دین است

وی همچنین برکات ولایت فقیه را به وُسعت همه دین دانست و گفت: فراموش نکنیم که این انقلاب شکوهمند به راحتی به دست نیامده که بخواهیم آن را به راحتی از دست دهیم.

صدیقی با پاسداشت مجاهدت همه ایثارگران انقلابی یادآور شد: نمونه این ایثارگری ها، جانبازان اعصاب و روان ما هستند که همچنان خود و خانواده های صبورشان روزگار سختی را می گذرانند.

استاد حوزه های علمیه سپس به مظلومیت این انقلاب در دنیا پرداخت و گفت: باید مجاهدت ها و صبوری ها را ادامه داد، همان گونه که امام راحل (ره) پس از به خاک و خون کشیده شدن مردم در واقعه 17 شهریور فرمودند که دستیابی به تعالی و پیروزی نیازمند تداوم صبوری و مجاهدت است.

صدیقی با اشاره به این که خداوند متعال مالک آسمان و زمین است گفت: انسان باید به این نکته توجه داشته باشد که اعضای بدنش از آنِ خداست، یعنی انسان بداند که مثلا چشم او مالِ خداست و این چشم ها را خدا به انسان داده و در عین حال به او دستور داده تا با این چشم ها، نگاه به نامحرم نکند.

وی با توصیه به این که انسان اجازه هر نوع به دست آوردن و مصرف را در دنیا ندارد اضافه کرد: می بینیم که امروز «رِبا» دنیا را به لجنزار تبدیل کرده و روز به روز فاصله طبقاتی را بیشتر می کند که البته همه این ها به دلیل عدم توجه بشر به دستورات الهی یعنی تجاوز نکردن از حقوق خود و عدم تجاوز به حقوق دیگران است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تصریح کرد: انسان اگر فهم کند که دلش از آنِ خدا و حرم خداست، آن گاه تلاش می کند تا هر هرزه، پلید یا بیگانه ای را به این حرم راه ندهد.

عالم امانت خداست

حجت الاسلام صدیقی افزود: پس بدانیم که عالَم مِلک و امانت خداست و نباید در این امانت خیانت کرد، به بیان دیگر همین خیانت ها در مِلک و مال خداست که خلاف شرع ها را پدید می‌آورد.

وی با بیان این که ما امانتدار خداییم و نعمت های الهی امانتی در دست ما است ادامه داد: یکی از اذن های الهی در سوره مبارکه حج، اذن به جهاد و مقاتله و دفاع برای افرادی است که به آنان ظلم شده، چراکه حفظ جان و مال و البته حفظ دین خدا واجب است.

صدیقی تصریح کرد: البته با مُهرِ ولایت است که خون های ریخته شده در راه جهاد فی سبیل الله امضا می شود و بهشت را نصیب انسان می کند، اما اگر این امضا نباشد، خون انسان به هدر می‌رود.

وی با اشاره به خودکُشی به عنوان یکی از بلایای دنیای امروز بیان کرد: آنانی که خودکشی می‌کنند، فکر می کنند با این خودکشی از همه چیز راحت می شوند در حالی که مرگ، نیازها و خواست ها را از انسان نمی گیرد و انسانی که تشنه می میرد، تشنگی اش از بین نمی رود.

صدیقی ادامه داد: به همین دلیل است که در برزخ، ندای «ربّ ارجعون» برخی بلند است، چراکه می‌خواهند به این دنیا بازگردند و جبران کنند.

امام جمعه موقت تهران سپس حکایتی از مرحوم شیخ محمد کوهستانی را مورد توجه قرار داد و گفت: نقل است بعد از وفات آن مرحوم از ایشان درباه برزخ پرسیدند و ایشان چنین بیان داشته بود که در آن جا پرچمدار هستند و وقتی پرسیده شده بود که چه شد به این جایگاه رفیع نزد خدا رسیدید فرموده بود که هیچ یک از اعضای بدنم از من شکایتی نزد خدا نداشتند.

وی اضافه کرد: پس دست و زبان و گوش و دیگر اعضای بدن امانت خدا نزد ما هستند که اگر در این امانت ها خیانت شود و آن ها علیه ما نزد خدا شهادت دهند قطعا کار سخت خواهد شد.

حجت الاسلام صدیقی در پایان سخنان خود بیان کرد: باورم این است که این کرونا، بلای خدا و نتیجه گناهان خود ماست. از این رو در این روزها و شب ها باید به این فکر کنیم چه کرده ایم که حرم امام حسین (ع) در ایام اربعین به روی ما بسته شده است؟

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

زیرزمین‌های وحشتناک سقط جنین

پ اکتبر 1 , 2020
آمار سقط جنین قانونی در سال ۹۸ حدود ۱۰ هزار سقط بود و کارشناسان معتقد بودند که روزانه حدود ۷۰۰ سقط جنین در مراکز زیرزمینی انجام می‌شود. با شیوع کرونا و افزایش تورم در جامعه، افزایش سقط جنین، اتفاق دور از ذهنی نبود. ایران در سراشیبی سالمندی قرار دارد و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000