تصویری متفاوت از موشک‌های بالستیک تازه به نمایش درآمده ایران

سیاسی/ دفاعی 5f7581d81d4e2_2020-10-01_10-44 «کلاهک بارانی» موشک‌های بالستیک ایران برای اولین بار به نمایش درآمد.

«کلاهک بارانی» موشک‌های بالستیک ایران برای اولین بار در نمایشگاه دائمی دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه به نمایش درآمد.
در صورت جدا شونده نبودن سرجنگی موشک، وجود قابلیت هدایت و تصحیح مسیر برای کلاهک بستگی به خود موشک دارد.

عمده موشک‎های بالستیک برد متوسط و بلند ساخت ایران تا پیش از دهه ۱۳۹۰ با استفاده از سامانه کنترل بردار رانش، کنترل می‎شدند و سرجنگی آنها چه از نوع جداشونده و چه غیرجداشونده فاقد قابلیت هدایت و کنترل تا انتهای مسیر بود بنابراین پس از اتمام سوخت و خاموش شدن پیشران، قابل هدایت و کنترل نبودند.

از اینرو این سرجنگی‌ها به صورت ذاتاً‌ پایدار طراحی می‎شدند تا پس از ورود مجدد به جو و ایجاد نیروهای آیرودینامیکی بر اثر حرکت هوا روی بدنه سرجنگی به سمت زمین جهت گرفته و به مختصات انتهایی مسیر حرکت خود با یک درصد خطای احتمالی برسند.

با رونمایی از موشک عماد در سال ۱۳۹۴ که وجه شاخص آن، ساخت سرجنگی جداشونده با قابلیت هدایت و کنترل تا انتهای مسیر بود، موشک‌های برد بلند ایرانی «نقطه زن» شدند. این سرجنگی به صورت یک ماژول جداگانه قابلیت تطبیق با موشک‌های قدر و سجیل را نیز داشت.

به مرور و تا چند سال بعد، برای موشک های شهاب-۲ و قیام نیز سرجنگی های با قابلیت هدایت تا انتهای مسیر و توان نقطه زنی توسعه پیدا کرد. همین روند برای موشک خرمشهر نیز طی شد و پس از نمونه اول آن با سرجنگی مخروطی ساده، سرجنگی مشابه عماد برای خرمشهر-۲ با قابلیت نقطه زنی و کنترل تا انتهای مسیر توسعه داده شد.

موشک بالستیک

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

قصه جالب دختر نابینایی که در مقطع دکترا درس می خواند

پ اکتبر 1 , 2020
چهل و دومین قسمت از فصل سوم برنامه تلویزیونی «مکث» به روایت زندگی بانوی نابینایی از استان سیستان و بلوچستان می پردازد که در مقطع دکترا مشغول به تحصیل است. چهل‌ودومین قسمت از سری سوم برنامه «مکث» پنج شنبه شب دهم مهر ماه حوالی ساعت ١٩ از شبکه دو سیما […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000