اگر باکو بخواهد از طریق نظامی مساله قره‌باغ را حل کند کنارش خواهیم بود

سیاسی/ بین الملل 5f756f25e2065_5f756f25e2068 وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که اگر جمهوری آذربایجان خواهان حل بحران اشغالگری ارمنستان از طریق نظامی باشد آنکارا کنار باکو خواهد ایستاد.

مولود چاووش‌اوغلو با حضور در میز سردبیری خبرگزاری آناتولی در آنکارا به سؤالات شنول کازانجی، مدیر عامل آناتولی و سردبیران بخش‌های دیگر پاسخ داد و در رابطه با تحولات اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت: "حملات ارمنستان به منزله «نادیده گرفتن سیستم و حقوق بین‌المللی» بوده و باید به این اقدام واکنش نشان داد".

وی با اشاره به اینکه آذربایجان در خاک خود می‌جنگد، افزود: "در کجای دنیا رویکرد یکسانی با اشغالگر و سرزمین اشغال شده وجود دارد. ما تاکید کردیم اگر آذربایجان خواهان حل بحران اشغالگری ارمنستان از طریق نظامی باشد ما در کنار آن‌ها خواهیم بود".

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه تاکید کرد: ارمنستان نمی‌خواهد از طریق دیپلماسی و مذاکره مشکلات را حل کند و با آغاز حمله در ژوئیه نشان داد که بیش از ۲۰ درصد سرزمین‌های آذربایجان را می‌خواهد. ارمنستان همچنین با آخرین حمله خود در روزهای اخیر تاکید کرد که آتش‌بس را نیز به رسمیت نمی‌شناسد.

چاووش‌اوغلو همچنین در رابطه با اظهارات رئیس جمهوری فرانسه پیرامون این تنش گفت: "ماکرون هیچ‌گونه ابراز نگرانی از اشغاگری ارمنستان علیه آذربایجان نکرد و به جای آن از ایروان حمایت و با آنها اعلام همبستگی کرد؛ این به معنی حمایت فرانسه از اشغالگری است".

وی افزود: "رفتار با آذربایجان به گونه‌ای است که گویی به خاک ارمنستان حمله کرده است. این نشانه ریا و اعمال استانداردهای دوگانه است و نشان می‌دهد که این مشکل تا به امروز حل نشده است. صبر آذربایجان هم حدی دارد".

چاووش‌اوغلو همچنین در واکنش به سفر مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به بخش روم‌نشین قبرس گفت: "واشنگتن نباید بی‌طرفی خود را به خطر بیندازد و لغو تحریم تسلیحاتی قبرس روم‌نشین حتی اگر محدود هم باشد، تصمیم درستی نیست و برابری را بر هم می‌زند".

وزیر امور خارجه ترکیه برگزاری کنفرانس منطقه‌ای با هدف حل اختلافات در مدیترانه شرقی را مجددا پیشنهاد کرد و گفت: اکثر کشورهای اتحادیه اروپا، خواسته‌های موجه ترکیه در دریای مدیترانه شرقی را به خوبی درک می‌کنند.

چاووش‌اوغلو با تاکید بر اینکه ترکیه آماده دیپلماسی و مذاکره با یونان است، گفت: ترکیه کشوری است که به حقانیت خود اعتماد دارد با قدرت به پای میز مذاکره می‌آید و از تزهای خود به شدت دفاع می‌کند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کرونا ۲۱۱ فوتی دیگر گرفت/ ۳۰ استان در وضعیت قرمز و هشدار

پ اکتبر 1 , 2020
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ( ۱۰ مهرماه ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۸۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۹۲۵ نفر از آنها بستری شدند. دکتر لاری افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۶۱ هزار و ۴۴ نفر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000