روشی برای پیشگیری از ابتلای نوزادان به سلیاک

5f752b73ae875_5f752b73ae878

متخصصان اطفال به تازگی دریافته‌اند که تغذیه نوزاد با خوراکی‌های جامد حاوی گندم در ماه‌های اولیه پس از تولد می‌تواند از ابتلا به بیماری "سلیاک" پیشگیری کند.

بیماری سلیاک یک بیماری التهابی است که بر اثر آن مصرف گلوتن به روده کوچک آسیب می رساند و باعث می‌شود جذب مواد مغذی به درستی انجام نشود.

این پزشکان در مطالعات خود دریافتند در صورتیکه نوزاد در چهار ماهه نخست پس از تولد در معرض گلوتن قرار گیرد خطر ابتلا به بیماری خودایمنی/آلرژی موسوم به بیماری سلیاک در او از بین می‌رود.

محققان انگلیسی اظهار داشتند: نتایج این بررسی بر اساس مطالعه انجام گرفته روی ۱۳۰۰ نوزاد بدست آمده است. نیمی از این نوزادان مواد غذایی جامد از جمله پروتئین گندم را در سنی دریافت کردند که خلاف دستورالعمل‌های محدود شده به تغذیه با شیرمادر است. در بین این نوزادان موردی از ابتلا به بیماری سلیاک مشاهده نشد.

این محققان بر اساس مطالعه انجام شده اظهار داشتند: یافته های بدست آمده شگفت آور است. اما درصورتیکه این مطالعه صحیح باشد نشان می دهد که برای پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری سلیاک لازم است مقدار قابل توجهی از گندم در رژیم غذایی نوزاد در چهار ماهگی گنجانده شود.

با این حال محققان هشدار دادند که یافته‌های بدست آمده در این رابطه نتیجه قطعی نیست.

به گفته آنها این مطالعه روی تعداد کمی بیمار انجام گرفته و بنابراین نمی توان نتیجه آن را قطعی در نظر گرفت و لازم است بررسی های بیشتری روی آن انجام شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

رنگ گل‌ها در واکنش به گرمایش زمین در حال تغییر است!

پ اکتبر 1 , 2020
گونه‌های مختلف حیوانات و گیاهان روش‌های مختلفی را برای کنار آمدن با تغییرات آب و هوایی که عمدتا به وسیله ما انسان‌ها بر آنها تحمیل شده است، دارند و گل‌ها در واکنش به گرم شدن کره زمین رنگ خود را تغییر می‌دهند. بدون شک روند صعودی در گرمایش کره زمین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000