مرکل هم با رقیب سابق انتخاباتی لوکاشنکو دیدار می‌کند

سیاسی/ بین الملل 5f746b2c9525b_5f746b2c9525e صدر اعظم آلمان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، قصد دارد با سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر اصلی مخالفان دولت بلاروس مذاکره داشته باشد.

آنگلا مرکل در سخنرانی خود در ارتباط با بحثهای مربوط به بودجه ۲۰۲۱ ارائه شده از سوی دولتش به پارلمان کشورش گفت که این دیدار "به زودی" انجام خواهد شد.

او تصریح کرد: وقتی شما شاهد شجاعت زنان در خیابانهای بلاروس برای یک زندگی آزاد عاری از فساد هستید، من تنها می توانم بگویم که این را تحسین می‌کنم و آن را بسیار تاثیربرانگیز می‌یابم.

این خبر از سوی مرکل یک روز بعد از دیدار امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با تیخانوفسکایا و متعهد شدن وی به کمک به میانجی‌گری برای بحران کشورش اعلام شد.

تسیخانوفسکایا در پی اعتراضاتی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۹ اوت گذشته در بلاروس بالا گرفت، از این کشور به لیتوانی گریخت.

مرکل در ادامه صحبتهایش به الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس پرداخته و تاکید کرد، آلمان به تلاشش در حمایت از دموکراسی و حقوق بشر ادامه می‌دهد و این شامل بلاروس و روابط با لوکاشنکو می‌شود.

آلمان نتایج انتخابات ۹ اوت بلاروس که طی آن لوکاشنکو برنده اعلام شد را به رسمیت نشناخت.

مرکل خاطر نشان کرد: ما از او می خواهیم تا وارد گفتگو با مردمش بدون مداخله از جانب شرق یا غرب شود. ما آنچه که هر روز در بلاروس اتفاق می افتد از جمله تضعیف فرآیندهای دموکراتیک، خشونت علیه مخالفان را محکوم می کنیم.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

داستان عجیب انسان‌هایی که کنارمان هستند، اما دیده نمی‌شوند

چ سپتامبر 30 , 2020
در کنار همه ما انسان‌هایی هستند که نه ما آن‌ها را می‌بینیم نه دیگران، تنها خانواده هایشان هستند که آن‌ها را می‌بینند و درکشان می‌کنند. ۹ مهر، روز جهانی ناشنوایان، بهتر است حداقل سالی یک بار هم شده پای حرف‌ها و مشکلات این گروه کوچک از افراد دارای معلولیت بنشینیم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000