آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا عملاً به تعطیلی سفارت‌هایشان می‌اندیشند

سیاسی/ بین الملل 5f7424c96b3ce_5f7424c96b3d0 نخست وزیر عراق رسما اعلام کرد برخی کشورها و در رأس آنها آمریکا قصد دارند در صورت ادامه یافتن حملات به هیات‌های دیپلماتیک، سفارت‌های خود در بغداد را تعطیل کنند.

مصطفی الکاظمی در نشست هفتگی کابینه اظهار کرد: حملات راکتی ادامه دارد و آخرین آنها روز دوشنبه انجام شد که به کشته شدن پنج تن از جمله چند کودک انجامید.

الکاظمی در ادامه گفت: این حملات برخی نهادها و هیات‌های دیپلماتیک و در رأس آنها آمریکا و اتحادیه اروپا را مجبور کردند به تعطیلی سفارتخانه‌هایشان بیاندیشند.

نخست وزیر عراق افزود: اگر امنیت در منطقه تضمین نشود، آنها نمی‌توانند در عراق فعالیت داشته باشند.

الکاظمی پیشتر دستور آغاز تحقیقی فوری درباره حمله انجام شده در نزدیکی فرودگاه بغداد را که به کشته شدن دستکم پنج شهروند منجر شد، صادر کرده بود.

او همچنین در این جلسه گفت: برخی مدعی هستند عراقی‌اند اما تلاش می‌کنند خاک عراق را به میدان درگیری تبدیل کنند.

الکاظمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و آمریکا اعلام کردند که نمی‌خواهند عراق میدان درگیری باشد.

نخست وزیر عراق در ادامه گفت: در جریان سفرمان به واشنگتن رئیس جمهور آمریکا خروج نیروهای این کشور از عراق را به صورت علنی اعلام کرد و بیانیه این گفتگوی استراتژیک، روشن و شفاف بود و ضامن عقب‌نشینی این نیروها از تمامی پایگاه‌های نظامی در کشور و استقرار خارج از خاک عراق بود.

او افزود: ما در حال حاضر در مرحله اصلاح عملکرد دستگاه‌های امنیتی هر کدام بر اساس تخصص‌شان هستیم چرا که تداخل در فعالیت آنها شرایط امنیتی را آشفته کرده است.

الکاظمی در پایان تاکید کرد: کشور از هیچ تلاشی در حفظ امنیت، شرافت و حقوق شهروندان فروگذاری نخواهد کرد و هرگز در برابر این تعرض‌های دارای ماهیتی کاملا مجرمانه عقب نخواهد نشست.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

معاون وزیر راه: متوسط قیمت مسکن ۲۶ استان زیر ۱۰میلیون تومان است

چ سپتامبر 30 , 2020
معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که متوسط قیمت مسکن ۲۶ استان کشور زیر ۱۰ میلیون تومان است، گفت: گزارش واقعی قیمت مسکن به زودی منتشر می شود. محمود محمودزاده در پاسخ به این پرسش که چرا طی ماه های مرداد و شهریور امسال گزارش متوسط قیمت مسکن […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000