واکنش گروه‌های عراقی به شلیک موشک در منطقه رضوانیه بغداد

سیاسی/ بین الملل 5f72f6a8a078a_5f72f6a8a078c حمله‌ای موشکی دوشنبه به نزدیکی فرودگاه بغداد محکومیت و واکنش ائتلاف "دولت قانون"، جنبش مقاومت اسلامی نجباء، جریان حکمت ملی و ائتلاف الفتح عراق را به همراه داشت.

، گروه‌ها و احزاب مختلف عراق حمله موشکی که به یک خانه مسکونی در منطقه رضوانیه در اطراف فرودگاه بغداد اصابت کرد و منجر به کشته و مجروح شدن شماری از شهروندان این کشور شد، محکوم کرده و خواستار شناسایی و محاکمه عاملان آن شدند.

ائتلاف دولت قانون

نوری المالکی، رهبر ائتلاف دولت قانون عراق با صدور بیانیه‌ای حمله موشکی به منطقه الرضوانیه بغداد را محکوم کرد.

المالکی از دولت عراق خواست که عاملان این حمله را بازداشت و تحویل دادگاه دهد.

در این بیانیه آمده است: این حمله نشان می‌دهد که دشمنان عراق به اقدامات خرابکارانه خود علیه شهروندان عراقی و امنیت آنها ادامه می‌دهند.

ائتلاف الفتح

ائتلاف الفتح عراق نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله راکتی به خانه‌ای در نزدیکی فرودگاه بغداد، خواستار شناسایی عاملان این جنایت هولناک شد.

در بیانیه این ائتلاف آمده است: ما در این لحظه سخت و دشوار اوضاع امنیتی، چنین اقداماتی را از سوی هر عامل و منبعی باشد محکوم می‌کنیم، چراکه این اقدامات جان افراد بی‌گناه و صلح و امنیت جامعه را هدف قرار می‌دهد.

ائتلاف فتح تاکید کرد: تروریسم و هسته‌های خاموش و عناصر باقی مانده آن به صورت مستقیم صلح و امنیت و ثبات ملی را تهدید کرده و سعی می‌کنند با چنین عملیات‌ها و تخلفاتی اوضاع را بر هم زنند، آنها فتنه انگیزی کرده و گروه‌های مجاهد ملی را در معرض اتهام قرار دهند.

این ائتلاف در ادامه بیانیه خود از دولت و دستگاه‌های امنیتی عراق خواست به صورت جدی برای شناسایی و کشف عوامل پشت پرده جنایت رضوانیه تلاش کرده و از مردم عراق در برابر حملات تروریست‌ها و فتنه‌گران حمایت کنند و به تروریست‌ها و جنایتکاران اجازه ندهند که امنیت و ملت عراق را بازیچه دست خود قرار دهند.

جنبش النجباء

اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی النجباء هم خواستار تشکیل کمیته‌ای برای تحقیق درباره جنایت مشکوک بغداد شد.

دبیرکل مقاومت اسلامی النجباء در پیامی نوشت: دو روز پیش نسبت به اقدامات خصمانه و فریبکارانه‌ شیطان بزرگ هشدار داده بودیم؛ اقداماتی از قبیل برافروختن فتنه و درگیری که در راستای اهداف سوء آمریکا دنبال می‌شوند.

الکعبی با اشاره به هدف قرار گرفتن مردم بی‌گناه و کشته شدن چند تن از افراد یک خانواده طی حمله‌ای مشکوک، این اتفاق را جنایتی شنیع توصیف و تصریح کرد که چنین رویدادی نه‌تنها در تعارض با شریعت اسلامی، که با آموزه‌های همه ادیان و معیارهای انسانی مخالف است.

وی در همین راستا، خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب با محوریت دستگاه قضائی عراق شد و افزود: خواستار تحقیقاتی شفاف و واضح هستیم تا ملت عراق از نقش پلید دشمنان آگاه شوند.

دبیرکل النجباء در بخش دیگری از اظهاراتش ضمن تأکید بر مبرّا بودن مقاومت از چنین جنایاتی، ابراز امیدواری کرد که تحقیقات مذکور علاوه بر اثبات پاک بودن سلاح مقاومت، به شناسایی و معرفی عناصر پشت‌پرده این حملات که در صدد بی‌ثبات‌سازی اوضاع هستند، بینجامد.

الکعبی در پایان خاطرنشان کرد: چنین تحقیقاتی همچنین به مردم نشان می‌دهد که چه‌کسانی با قربانی کردن افراد بی‌گناه به‌دنبال تحقق اهداف پست خود هستند.

جریان حکمت ملی

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در واکنش به این حمله با انتشار پیامی در صفحه اختصاصی‌اش در توییتر نوشت: تکرار هدف قرار دادن اماکن عمومی و خصوصی به ویژه در بغداد، که آخرین مورد آن شلیک راکت به سمت منازل مسکونی در منطقه رضوانیه بود و به شهادت چندین شهروند، از جمله زن و کودک، منجر شد، نشان دهنده وجود طرحی برای ویران کردن کشور و سوق دادن آن به سمت فتنه و درگیری است.

عمار حکیم در ادامه تأکید کرد: ما به شدت اینگونه اقدامات مجرمانه را محکوم می‌کنیم و طرف‌های مسئول را تشویق می‌کنیم تا به سرعت به این مسائل رسیدگی کنند و عاملان این حملات را شناسایی کرده و به دادگاه تحویل دهند. ما همچنین از مقامات مربوطه می‌خواهیم در برابر کسانی که اعتبار کشور را به خطر می‌اندازند، سستی و کوتاهی نکنند.

یک منبع امنیتی دوشنبه به خبرگزاری شفق نیوز گفت: امروز حمله‌ای موشکی رخ داد که یک منزل در نزدیکی فرودگاه بغداد را هدف گرفت.

به گفته این منبع، این حمله با موشک کاتیوشا انجام گرفت که به منزلی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد اصابت کرد.

در پی این حمله راکتی به منزلی در نزدیکی فرودگاه بغداد پنج غیرنظامی کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

در ماه ژوئن، فرماندهی مشترک عراق اعلام کرد که نخست وزیر، مصطفی الکاظمی دستور ایجاد کمیته‌های ویژه برای جلوگیری از چنین حملاتی را صادر کرده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

وعده ترامپ به سودان برای خروج قریب‌الوقوع از فهرست تروریسم

س سپتامبر 29 , 2020
سیاسی/ بین الملل سفیر سودان در واشنگتن پیش‌بینی کرد دونالد ترامپ طی چند روز آینده احتمالا دستور حذف نام این کشور از لیست تروریسم را صادر کند. نورالدین ساتی در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت: زمانی که استوارنامه خود را به عنوان سفیر به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تقدیم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000