بازداشت صدها تن طی اعتراضات در مصر

سیاسی/ بین الملل 5f72da4f88f28_5f72da4f88f2b نهادهای حقوقی در مصر اعلام کردند طی اعتراضات اخیر علیه نظام عبدالفتاح سیسی صدها تن بازداشت شدند.

اعتراضات در مصر علیه نظام عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور این کشور از ۲۰ سپتامبر به دعوت محمد علی، پیمانکار مصری که اکنون مقیم خارج کشور است، آغاز شد.

از ۲۰ سپتامبر ویدئوهایی از اعتراضات در مناطق مختلف مصر منتشر شده است که منابع می‌گویند صحت این ویدیوها تایید نشده است و این اعتراضات بیشتر در روستاها و خارج از شهرهای بزرگ بوده است.

در این راستا کمیساریای حقوق و آزادی‌های مصر اعلام کرد طی ۹ روز گذشته ۲۴۹ تن طی اعتراضات بازداشت شدند. وکلا و گروه‌های حقوقی همچنین ۱۳۳ مورد دیگر را ثبت کرده‌اند.

نیروهای امنیتی مصر در بیشتر مناطق مستقر هستند و بازرسی امنیتی افزایش یافته است.

فعالان می‌گویند، تجمع مصری‌ها علیه سیسی علاوه بر اعتراض به اقدامات نظام وی، در اعتراض به وضعیت اقتصادی ناشی از کرونا و همچنین تخریب منازل بدون مجوز است.

سیسی یکشنبه از مصری‌ها به دلیل تحمل شرایط سخت اقتصادی قدردانی کرد و گفت که برخی برای بهره‌برداری از چالش‌هایی که مصر با آن مواجه است، تلاش می‌کنند اما هرگز موفق نخواهند شد.

از زمانی که سیسی در سال ۲۰۱۴ قدرت را در دست گرفت، کمپین گسترده‌ای را علیه مخالفان سیاسی به راه انداخت.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

جزئیات دام دکتر قلابی برای دختر مقیم سوئد

س سپتامبر 29 , 2020
پلیس پایتخت در جست‌وجوی مردی است كه با معرفی خود به عنوان پزشك قلابی، دختر مقیم سوئد را 600دقیقه به گروگان گرفته و اموالش را دزدیده است. چند روز پیش دختر 35 ساله‌ای با حضورخود نزد بازپرس دادسرای جنایی تهران از مردی به اتهام آدم‌ربایی و سرقت مقرون به آزار، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000