پلیس افغانستان ۴ تن ماده شیمیایی نیترات سدیم را توقیف کرد

سیاسی/ بین الملل 5f71dd19c794e_5f71dd19c7952 مقام‌های افغانستان اعلام کردند، پلیس این کشور چهار تن نیترات سدیم که برای ساخت بمب‌های خودرویی و دست ساز کاربرد دارد را توقیف کرده است.

این یکی از بزرگترین محموله‌های کشف شده از این دست طی ۱۹ سال جنگ در افغانستان است.

گزارش شده که این مواد شیمیایی روز یکشنبه از کامیونی در شهر کابل توقیف شده‌اند. طارق آریان، سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت، راننده این کامیون دستگیر شده و تحقیقات در این مورد در دست انجام است.

دولت افغانستان هنوز اعلام نکرده کدام گروه شبه نظامی مسؤول است. نیترات سدیم برای ساخت کود و مواد نگهدارنده نیز کاربرد دارد اما سال‌هاست که در افغانستان ممنوع بوده است.

این در حالی است که اداره ملی امنیت افغانستان روز یکشنبه اعلام کرد، هفت عضو شاخه گروه تروریستی داعش در این کشور را در شهر جلال آباد در شرق از جمله مردی که گمان برده می‌شود مسؤول برنامه ریزی برای بمب‌گذاری در مناطق شهری باشد، دستگیر کرده است.

این اداره در بیانیه‌ای تصریح کرد، این گروه برنامه ریزی کرده بود تا یک تجمع نیروهای امنیتی افغانستان یا ریش سفیدان قبایل را در استان ننگرهار در شرق هدف حمله قرار دهد؛ این استان جایی است که شاخه گروه تروریستی داعش در افغانستان در آن طی سال جاری میلادی چندین حمله انجام داده است.

همچنین چندین جلیقه انتحاری، سلاح و مواد منفجره هم توقیف شدند.

خشونت‌ها در افغانستان به رغم مذاکرات مذکره کننده‌های طالبان و دولت افغانستان در شهر دوحه قطر افزایش یافته و طالبان با تقاضای آتش بس مخالفت کرده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

راز کشف جسد کودک 5 ساله در بوستان آفتاب ساری

د سپتامبر 28 , 2020
جسد پسری حدود ۵ ساله امروز در بوستان آفتاب ساری، مرکز استان مازندران پیدا شد. مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی مازندران اعلام کرد جسد پسر حدود ۵ ساله امروز دوشنبه ۷ مهرماه در حالی که در پتویی پیچیده شده بود زیر بوته‌های بوستان آفتاب ساری کشف شد. علت مرگ این کودک […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000