۹ ماه همه‌گیری و بیش از یک میلیون قربانی

5f718ac356c42_5f718ac356c45

شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان به ۳۳ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۹۵۰ نفر رسیده و تاکنون مرگ یک میلیون و دو هزار و ۴۵۲ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.

بنابر تازه‌ترین آمارها، ۲۴ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۶۴ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا با بیش از ۷.۳ میلیون مبتلا و همچنین نزدیک به ۲۱۰ هزار قربانی تاکنون، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند و برزیل نیز با آمار میلیونیِ مبتلایان، هم‌اکنون پس از آمریکا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را در جهان دارند.

همچنین ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک به ترتیب چهار کشور اول دنیا از نظر بیشترین تعداد قربانیان کووید-۱۹ هستند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا هفت میلیون و ۳۲۱ هزار و ۳۴۳ مبتلا، ۲۰۹ هزار و ۴۵۳ قربانی

۲. هند شش میلیون و ۷۴ هزار و ۷۰۲ مبتلا، ۹۵ هزار و ۵۷۴ قربانی

۳. برزیل چهار میلیون و ۷۳۲ هزار و ۳۰۹ مبتلا، ۱۴۱ هزار و ۷۷۶ قربانی

۴. روسیه یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۴۳۸ مبتلا، ۲۰ هزار و ۳۲۴ قربانی

۵. کلمبیا ۸۱۳ هزار و ۵۶ مبتلا، ۲۵ هزار و ۴۸۸ قربانی

۶. پرو ۸۰۵ هزار و ۳۰۲ مبتلا، ۳۲ هزار و ۲۶۲ قربانی

۷. اسپانیا ۷۳۵ هزار و ۱۹۸ مبتلا، ۳۱ هزار و ۲۳۲ قربانی

۸. مکزیک ۷۳۰ هزار و ۳۱۷ مبتلا، ۷۶ هزار و ۴۳۰ قربانی

۹. آرژانتین ۷۱۱ هزار و ۳۲۵ مبتلا، ۱۵ هزار و ۷۴۹ قربانی

۱۰. آفریقای جنوبی ۶۷۰ هزار و ۷۶۶ مبتلا، ۱۶ هزار و ۳۹۸ قربانی

پس از آن کشورهای فرانسه با ۵۳۸ هزار و ۵۶۹ مبتلا، شیلی با ۴۵۷ هزار و ۹۰۱ مبتلا، ایران با ۴۴۶ هزار و ۴۸۸ مبتلا، انگلیس با ۴۳۴ هزار و ۹۶۹ مبتلا، بنگلادش با ۳۵۹ هزار و ۱۴۸ مبتلا، عراق با ۳۴۹ هزار و ۴۵۰ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۳۳ هزار و ۱۹۳ مبتلا، ترکیه با ۳۱۴ هزار و ۴۳۳ مبتلا، پاکستان با ۳۱۰ هزار و ۸۴۱ مبتلا، ایتالیا با ۳۰۹ هزار و ۸۷۰ مبتلا، فیلیپین با ۳۰۴ هزار و ۲۲۶ مبتلا، آلمان با ۲۸۶ هزار و ۳۳۸ مبتلا، اندونزی با ۲۷۵ هزار و ۲۱۳ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۲۳۱ هزار و ۲۶ مبتلا، اوکراین با ۱۹۸ هزار و ۶۳۴ مبتلا، کانادا با ۱۵۳ هزار و ۱۲۵ مبتلا، اکوادور با ۱۳۴ هزار و ۷۴۷ مبتلا، بولیوی با ۱۳۳ هزار و ۹۰۱ مبتلا، قطر با ۱۲۵ هزار و ۸۴ مبتلا، رومانی ۱۲۲ هزار و ۶۷۳ مبتلا، مراکش با ۱۱۷ هزار و ۶۸۵ مبتلا، بلژیک با ۱۱۴ هزار و ۱۷۹ مبتلا، هلند با ۱۱۱ هزار و ۶۲۶ مبتلا، جمهوری دومینکن با ۱۱۱ هزار و ۳۸۶ مبتلا، پاناما با ۱۱۰ هزار و ۵۵۵ مبتلا، ، قزاقستان با ۱۰۷ هزار و ۷۷۵ مبتلا، کویت با ۱۰۳ هزار و ۵۴۴ مبتلا و مصر با ۱۰۲ هزار و ۸۴۰ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

 توهین به مرجعیت، توهین به همه مردم عراق است

د سپتامبر 28 , 2020
سیاسی/ بین الملل رهبر ائتلاف قانون عراق نوشت: یادداشت یک روزنامه در ایران و انتقاد موجود در آن که توهین به مرجعیت عالیقدر در پی استقبال ایشان از جنین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه سازمان ملل به شمار می آید را شدیدا محکوم می کنیم. نوری المالکی در بیانیه‌ای تصریح کرد:«حضرت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000