ترامپ در بیشتر سال‌های اخیر هیچ مالیاتی به دولت فدرال نداده است

سیاسی/ بین الملل 5f7168985d685_2020-09-28_08-07 نیویورک‌تایمز ادعا کرده که رئیس‌جمهوری ایالات متحده، در بیشتر سال‌های اخیر هیچ مالیاتی به دولت فدرال نداده است.

این روزنامه آمریکایی که می‌گوید به سوابق مالیاتی دو دهه اخیر آقای ترامپ و شرکت‌هایش دست پیدا کرده، در گزارشش نوشته که این میزان مالیات پرداختی او "عمدتا" بابت ضرر و زیان مالی است که شرکت‌های او در گزارش‌های مالیاتی‌شان آورده‌اند.
رئیس‌جمهوری آمریکا در نشست خبری که از قضا بلافاصله بعد از انتشار این گزارش داشت، این ادعاها را رد کرد و گفت "کاملا خبر جعلی است".
او روز یک‌شنبه بعد از انتشار این گزارش نیویورک‌تایمز گفت: "در واقع من مالیات داده‌ام. ولی به محض این‌که اوراق مالیاتی‌ام انجام شود، این را می‌بینید."
دبیران روزنامه نیویورک‌تایمز در ۷۰ سال اخیر همیشه از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌‌جمهوری حمایت کرده‌اند. دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه است.
این روزنامه می‌گوید از او و شرکت‌هایش که در مالکیت "سازمان ترامپ" هستند، اوراق مالیاتی به دست آورده که تا دهه ۱۹۹۰ میلادی می‌رود؛ و همین‌طور اسناد مالیاتی او در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی.
سازمان ترامپ، مجموعه اقتصادی که در مالکیت اوست، این ادعاها را رد کرده است.
آلن گارتن، وکیل ارشد این مجموعه تجاری، در نامه‌ای در پاسخ به نیویورک‌تایمز گفته است که "به نظر می‌رسد بیشتر موارد ذکرشده در این گزارش و چه بسا همه آنها غیردقیق باشد."
او گفته است: "رئیس‌جمهور ترامپ در دهه گذشته ده‌ها میلیون دلار به طور شخصی به دولت فدرال مالیات داده است؛ از جمله پرداخت میلیون‌ها دلار مالیات شخصی از زمانی که نامزدی‌اش را [برای انتخابات ریاست‌جمهوری] در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد."
در دهه‌های اخیر نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا داوطلبانه اسناد مالیاتی‌شان را منتشر می‌کردند اما دونالد ترامپ نه در انتخابات قبلی حاضر شد چنین کند و نه هنوز حاضر شده آنها را منتشر کند.
همین موضوع در دوره قبلی انتخابات خیلی بحث‌برانگیز بود و رقیب او، نامزد حزب دموکرات، هیلاری کلینتون، آن را در مناظره با دونالد ترامپ مطرح کرد اما آقای ترامپ گفت که اگر مالیات نداده باشد یعنی "زرنگ" بوده است.
دو ماه و نیم پیش رویترز گزارش داد بر اساس نظرسنجی‌اش، دو سوم مردم آمریکا می‌خواهند اوراق مالیاتی دونالد ترامپ در دست‌رس عموم قرار بگیرد، و نیمی از آنها هم معتقد اند او به این دلیل حاضر نشده این اسناد را منتشر کند که معتقد است از نظر سیاسی به او لطمه می‌زند.

نیویورک‌تایمز ادعا کرده که رئیس‌جمهوری آمریکا به طور شخصی ۳۰۰ میلیون دلار بدهی دارد که ظرف چهار سال آینده موعد بازپرداخت آنها می‌رسد

در یک اظهاریه عمومی در سال ۲۰۱۸، یعنی سال دوم ریاست‌جمهوری‌اش، دونالد ترامپ گفت که دست‌کم ۴۳۵ میلیون دلار درآمد داشته است. روزنامه نیویورک‌تایمز این رقم را رد کرده و گفته که اوراق مالیاتی‌اش نشان می‌دهد که رئیس‌جمهوری آمریکا گفته حدود ۴۷.۵ میلیون دلار ضرر کرده است.
این روزنامه هم‌چنین ادعا می‌کند که "بیشتر" کسب‌وکارهای اصلی دونالد ترامپ – از جمله زمین‌های گلف و هتل‌هایش – "اظهار کرده‌اند که سال به سال، میلیون‌ها دلار و چه بسا ده‌ها میلیون دلار ضرر کرده‌اند."
این گزارش ادعا می‌کند که آقای ترامپ از قوانین مالیاتی استفاده کرده که به صاحبان کسب‌وکار فرصت می‌دهد "ضرر و زیان را در طول سال‌های پیش رو توزیع کنند تا از مالیاتی که بدهکار می‌شوند، کم کنند."
این گزارش مثال‌هایی آورده که می‌گوید نشان می‌دهد او و مجموعه اقتصادی زیردستش هزینه‌هایی در اوراق مالیاتی آورده‌اند که او بتواند از پرداخت مالیات پرهیز کند.
این روزنامه هم‌چنین ادعا می‌کند که "بیشتر" کسب‌وکارهای اصلی دونالد ترامپ – از جمله زمین‌های گلف و هتل‌هایش – "اظهار کرده‌اند که سال به سال، میلیون‌ها دلار و چه بسا ده‌ها میلیون دلار ضرر کرده‌اند."
نیویورک‌تایمز ادعا کرده که رئیس‌جمهوری آمریکا به طور شخصی ۳۰۰ میلیون دلار بدهی دارد که ظرف چهار سال آینده موعد بازپرداخت آنها می‌رسد.
این گزارش هم‌چنین ادعا می‌کند که برخی از کسب‌وکارهای دونالد ترامپ، از "لابی‌کنندگان، مقام‌های خارجی و دیگران پول گرفته‌اند در ازای این‌که آنها بتوانند با او چهره‌به‌چهره شوند، دست‌رسی داشته باشند، یا خواستار مساعدت او شوند".
این روزنامه می‌گوید همه اسناد و اطلاعاتی که برای گزارشش استفاده کرده، توسط منابعی به آنها داده شده که به این اسناد دست‌رسی قانونی داشته‌اند.
چهار سال پیش هم روزنامه نیویورک‌تایمز در آستانه انتخابات نوشته بود با توجه به ادعای دونالد ترامپ درباره ضرر یک میلیارد دلاری، او احتمالا توانسته در دو دهه اخیر هیچ مالیاتی به دولت فدرال ندهد.
هادی نیلی، بی‌بی‌سی، واشنگتن
نیویورک‌تایمز می‌گوید درباره این اسناد مالیاتی دونالد ترامپ که مدعی است به آنها دست یافته، گزارش‌های بیشتری منتشر خواهد کرد.
تا پایان این فصل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که رای‌گیری برای آن از مدتی پیش آغاز شده، پنج هفته باقی مانده است.
سوال خیلی‌ها این است که حالا آیا این گزارش و گزارش‌های بعدی می‌تواند تاثیری بر نتیجه این انتخابات بگذارد؟
هرچند درباره آینده نمی‌توان حدس زد، ولی این روشن است که در دوره انتخاباتی قبلی دونالد ترامپ با وجود چنین گزارش‌هایی رای آورد و به ریاست‌جمهوری رسید.
اما این هم واضح است که این گزارش، مهمات قدرتمندی در اختیار جو بایدن، نامزد حزب دموکرات و رقیب دونالد ترامپ، گذاشته.آنها قرار است سه‌شنبه‌شب در یک مناظره تلویزیونی زنده برای نخستین‌بار به مصاف هم‌دیگر بروند.
قوی‌ترین جنبه آقای ترامپ نزد افکار عمومی عمل‌کرد اقتصادی‌اش در این چهار سال اخیر است. طبق آخرین نظرسنجی‌ها بیش از نیمی از مردم عملکرد اقتصادی او را تایید می‌کنند در حالی که کمتر از نصف مردم به طور کلی عملکرد او را مثبت ارزیابی می‌کنند.
دونالد ترامپ در همه این سال‌ها خودش را یک تاجر و کاسب موفق معرفی کرده است. حالا جو بایدن می‌تواند برای زیر سوال بردن این تصویر، به این گزارش نیویورک‌تایمز اشاره کند که می‌گوید او صدها میلیون دلار ضرر و زیان داشته است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

زنان باردار و بیماران خاص در اولویت دریافت واکسن آنفلوانزا هستند

د سپتامبر 28 , 2020
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اولویت دریافت واکسن برای کارکنان مراکز بیمارستانی، زنان باردار و مبتلایان به بیماری‌های خاص است. محمد مهدی گویا روز دوشنبه با بیان این مطلب افزود: در روز شنبه پنجم مهر حدود نیمی از مقدار تعیین شده (تخصیص ۱.۵ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000