برد موشک های دریایی سپاه از ۳۰۰ به ۷۰۰ کیلومتر رسید/ رونمایی از موشک «ذوالفقار بصیر»

سیاسی/ دفاعی 5f706d25d8bb9_5f706d25d8bbc جدیدترین موشک بالستیک دریایی سپاه با نام «ذوالفقار بصیر» رونمایی شد. موشک جدید مجهز به سر جنگی با جست‌وجوگر اپتیکی احتمالاً بردی بیش از ۷۰۰ کیلومتر دارد.

نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نمایشگاه دائمی محصولات خود که امروز با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران افتتاح شد، جدیدترین موشک بالستیک دریایی خود را به نمایش درآورد.

این موشک با نام «ذوالفقار بصیر» جدیدترین موشک از نسل بعدی خلیج فارس است.

موشک جدید مجهز به سر جنگی با جست‌وجوگر اپتیکی احتمالاً بردی بیش از ۷۰۰ کیلومتر دارد.

پیش از این موشک‌های خلیج فارس و هرمز (بالستیک دریایی) در حدود ۳۰۰ و ۲۵۰ کیلومتر برد داشتند.

موشک ذوالفقار در نوع زمین به زمین نیز بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ کیلومتر برد دارد و از آن در عملیات‌های برون‌مرزی علیه داعش و نیز در جریان حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد استفاده شده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تتلو بدتر از حر در عاشورا بود؟/ سالروز دفاع مقدس را جشن نگیریم، باید ختم برگزار کنیم/ وقتی جنگ تمام شد، یک هفته از خانه بیرون نیامدیم

ی سپتامبر 27 , 2020
بازیگر سینما و تلویزیون درخصوص گذراندن روزهای کرونایی گفت: از این روزها نمی‌توان به عنوان بدبختی تعبیر کرد چراکه اتفاق خدادادی است تا جامعه مورد آزمایش قرار بگیرد. سید جواد هاشمی در گفت‌وگو با برنامه خبر فوری به روزهای هفته دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: در دوره‌ای افتخار همراهی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000