موافق استیضاح شهردار نیستم

5f705a7e7d6fb_5f705a7e7d6fd

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: من موافق استیضاح نیستم اما اعضای شورا از این مساله نگرانند که چرا شهرداری در جهت جذب نقدینگی سرگردان تلاش نمی کند.

محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه جلسه علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ سرا در محلات وجود دارد که ارزش آنها ۷ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان است، گفت: ۳ تا ۵ هزار نفر در این سراها مشغول هستند و ناهماهنگی هایی در نوع برخورد با اداره این مراکز باعث شده که صبح یک جلسه هم اندیشی در این باره داشته باشیم.

وی با اشاره به ارائه گزارش وضعیت مالی شهرداری تهران در ۵ ماهه نخست سال ۹۹، اظهار داشت: با توجه به اینکه از گزارش تیرماه و مردادماه ناراضی بودیم اعضا تذکرات ویژه ای درباره درآمدهای شهرداری دادند و اظهار نارضایتی کردند و قرار شد جلسه هماهنگی با شهرداری تهران داشته باشبم.

هاشمی از حضور شهردار در جلسه یکشنبه هفته آینده هم اندیشی برای رسیدن به نتیجه درباره نحوه تامین درآمدهای شهرداری خبر داد.

وی با اشاره به بررسی طرح ایجاد موزه کودک در تهران که از سوی ناهید خداکرمی و با امضای ۱۲ عضو شورا در جلسه امروز مطرح شد ابراز داشت: یک فوریت این طرح تصویب نشد و قرار شد این طرح که کلیاتش رد شده از سوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی بررسی شود. بهتر است به جای اینکه موزه جدید بسازیم از امکانات و موزه‌های موجود حمایت کنیم.

وی درباره اینکه استیضاح شهردار از سوی برخی اعضا مطرح شده است، گفت: من موافق استیضاح نیستم و آقای سالاری هم منظورش این نبود. منظور این عضو شورا این بود که شهرداری نباید دلش قرص باشد که چون سال آخر فعالیتش است مورد نقد قرار نمی‌گیرد.

هاشمی گفت: با حجم نقدینگی موجود در کشور شهرداری می تواند این حجم را به سمت خودش بکشد، اعضای شورا از این مساله نگرانند که چرا شهرداری در جهت جذب نقدینگی سرگردان تلاش نمی کند. پیاده روهای تهران طلاست.

وی گفت: ما مصوبات خوبی در حوزه شهرسازی داشته ایم، مثل ایجاد خط آسمان، تی او دی و مجتمع های کنار مترو که می تواند درامدهای خوبی ایجاد کند. شهرداری محافظه کاری می کند و برعکس گذشته کلی تراکم غیر قانونی داده می شود و آنقدر بر قانون پافشاری دارد که همان پروانه هایی را که می توانیم بدهیم را متوقف کرده است.

رییس شورای شهر خاطر نشان کرد: هر چه قیمت زمین در تهران بیشتر می‌شود، ساخت و ساز در طبقات محدود غیر اقتصادی می شود، به طور مثال در سال ۹۱ در ۵ ماهه نخست سال، یازده هزار پروانه ساختمانی داده شده بود، در صورتیکه ۵ ماهه امسال ۲۵۰۰ پروانه داده شده یعنی رکودی به دلیل گران شدن تهران داریم و سرمایه گذاران سمت ساخت و ساز نمی آیند.

وی درباره شرایط بحرانی در تهران و مسئولیت مدیریت شهری گفت: به نظرم باید هر چه ستاد ملی می گوید درست انجام دهیم. ستاد ملی می گوید پروتکل ها را به صورت دقیق انجام دهیم.

هاشمی گفت: برای مردم عادی شده است و رکودی در اجرای پروتکل ها داریم و این مختص تهران نیست وقتی موج ها پایین است مردم شرایط را عادی تصور می کنند.

رییس شورای شهر تهران در خصوص نامه‌ای که به دفتر شهردار رسیده است و در آن گفته شده در منطقه ۲۱ محلول های ضدعفونی کننده تقلبی توزیع شده است، گفت: هنوز این مساله برای من محرز نشده است که شورای شهر به صورت جدی پیگیر هستند که در صورت صحت موضوع با متخلفان برخورد کنند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پراید همچنان تولید می‌شود؟

ی سپتامبر 27 , 2020
خط تولید پراید متوقف شده، اما گویا صادرات این خودرو همچنان ادامه دارد. از سال گذشته خبرهایی حاکی از خداحافظی پراید با صنعت خودروسازی منتشر شد. اردیبهشت ماه امسال خبر آمد که خط تولید پراید متوقف شده است و پس از آن در مرداد ماه مراسم رسمی توقف خط تولید […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000