وقوع رگبار باران و کاهش دما در بیشتر استان‌ها

5f7049908ae12_2020-09-27_11-43

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع رگبار باران و کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در بیشتر مناطق کشور طی چهار روز آینده خبر داد.

صادق ضیاییان اظهارکرد: طی امروز (۶ مهر) با عبور امواج گذرا از نوار شمالی کشور در استان های اردبیل، سواحل شمالی، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های سمنان و شرق تهران رشد ابر، وقوع رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اواخر وقت امروز همراه با نفوذ هوای خنک شمالی به سواحل دریای خزر، وزش باد شدید و کاهش دما بین ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد برای این نواحی دور از انتظار نیست، گفت: طی این مدت دریای خزر نیز مواج خواهد بود همچنین طی روز دوشنبه (۷ مهر) ابرناکی و بارش باران در گیلان، مازندران و گلستان تداوم خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: طی روز دوشنبه (۷ مهر) در ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های سمنان و شرق تهران وقوع رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز سه‌شنبه (۸ مهر) در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد، اظهارکرد: در دامنه‌های شرقی زاگرس واقع در استان‌های اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، برخی مناطق فارس، کرمان و هرمزگان نیز رشد ابر و رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی بعد ازظهر روز چهارشنبه (۹ مهر) در ارتفاعات واقع در غرب و شمال غرب کشور بارش پراکنده و گاهی وزش باد رخ می‌دهد، اظهار کرد: طی روز پنج‌شنبه (۱۰ مهر) علاوه بر این مناطق در برخی مناطق جنوب غرب و در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بعد ازظهر امروز (۶ مهر) تا صبح روز چهارشنبه (۹ مهر) کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد در سواحل شمالی، شمال شرق، شرق، نواحی مرکزی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: طی امروز و فردا (۶ و ۷ شهریور) در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های تهران، سمنان، قزوین و البرز و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (۷ و ۸ مهر) در شمال شرق و شرق کشور وزش باد افزایش می‌یابد.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۷ مهر) قسمتی ابری تا نیمه ابری به‌تدریج کاهش دما و افزایش باد و گاهی بارش باران با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۸ مهر) نیز نیمه ابری تا ابری گاهی افزایش باد و بارش باران با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

چرا تتلو هرچه تلاش کرد نتوانست در کشور خود بخواند؟

ی سپتامبر 27 , 2020
فریدون آسرایی می گوید: من شخصا بعضی موسیقی‌های تتلو را دوست داشتم اما سوال اینجاست که چرا ایشان مورد حمایت قرار گرفتند توسط یکی از افرادی که رئیس قوه هستند اما هرچه تلاش کرد نتوانست در کشور خود بخواند. این خواننده در گفت و گو با خبر فوری، با اشاره […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000