بازدید رئیس جمهوری تایوان از یک پایگاه نظامی

سیاسی/ بین الملل 5f6f2c0b44537_5f6f2c0b44539 رئیس جمهوری تایوان از یک پایگاه نظامی ویژه تعمیرات موتورهای جنگنده بازدید کرد و گرچه این پایگاه اهمیت زیادی ندارد اما تشویقی برای نیروهای تایوانی برای مقابله با آنچه "تهاجم‌ دائمی" نیروی هوایی چین خوانده می‌شود، است.

در ماه جاری میلادی مانورهای نظامی چین در نزدیکی تنگه تایوان و جزایر پراتاس تحت کنترل تایوان در دریای چین جنوبی صورت گرفت.

پکن، تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند و هرگز این مساله را رد نکرده که برای بازگرداندن آن تحت حاکمیت خود از زور استفاده نمی‌کند.

نیروی هوایی تایوان مکررا جنگنده‌های چینی را در نزدیک حریم هوایی خود رصد می‌کند. این پروازها گرچه نمایشی هستند اما فشار مضاعفی هم به لحاظ فیزیکی و هم مالی بر نیروی هوایی تایوان وارد می‌کند چون نیروی هوایی این جزیره خودگردان به دنبال تضمین آمادگی لحظه‌ای خود است.

تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان در بازدید از پایگاه تعمیر "کائوسیونگ" در جنوب تایوان جزئیات مربوط به تعمیر جنگنده‌های اف-۱۶ را رصد کرد.

وی همچنین برای ملوان‌های پایگاه نیروی دریایی "زوئینگ" در همان منطقه سخنرانی کرد و قول داد تا حامی قوی برای نیروهای مسلحش باشد. رئیس جمهوری تایوان افزود: اگر هیچ پشتیبانی یا کمکی از جانب شماها نباشد، قوای ضربتی و سریع ارتش به شدت کاهش می‌یابد.

وزارت دفاع تایوان ماه جاری میلادی گفته بود، به دلیل فرسوده شدن مدل‌های قدیمی هواپیماها، هزینه‌های تعمیر و نگهداری زیاد شده و این یعنی افزایش چشمگیری در سطح تهدیدها علیه تایوان.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

نحوه ادامه تحصیل طلاب حوزه‌های علمیه در ساختار جدید نظام آموزشی

ش سپتامبر 26 , 2020
شیوه‌نامه نحوه اجرای سیستمی تطبیق کارنامه‌های دوره‌های مختلف تحصیلی طلاب حوزه‌های علمیه با دروس دوره دوم متوسطه به ادارات آموزش‌وپرورش استان ابلاغ شد. بنا بر مصوبه بیست و هشتمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش‌وپرورش مبنی بر نحوه ادامه تحصیل طلاب حوزه‌های علمیه در ساختار جدید نظام آموزشی، شیوه‌نامه «اجرای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000