مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری تمدید شد

5f6f463ad5a61_2020-09-26_17-16

سخنگوی سازمان سنجش از تمدید مهلت انتخاب رشته در کنکور سراسری ۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد.

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری خبر داد و گفت: پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در ۳۱ شهریور، فرآیند انتخاب رشته داوطلبان از ساعت ۲۰ روز چهارشنبه شروع شد و مقرر بود ساعت ۲۴ امروز، شنبه پنجم مهر به پایان برسد.

او افزود: به دلیل اعلام اصلاحات در دفترچه انتخاب رشته و اعلام کد رشته محل های جدید این مهلت تا پایان روز دوشنبه، ۷ مهر تمدید شد.

سخنگوی سازمان سنجش اضافه کرد: تا ظهر امروز (شنبه، ۵ مهر) تعداد ۲۴۱ هزار و ۹۵۲ نفر اقدام به انتخاب رشته کرده اند.

او بیان کرد: از تعداد یک میلیون و ۱۶۶ هزار داوطلب حاضر در جلسه آزمون، یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۰۶ نفر مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری ۹۹ شدند. ظرفیت پذیرش برای این رشته‌ها ۱۷۵ هزار و ۸۴۹ نفر است.

او تصریح کرد: اطلاعیه رشته‌های جدید هم برای انتخاب رشته داوطلبان تا پایان امشب در سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. داوطلبان لازم است نسبت به مشاهده این رشته‌ها و درصورت تمایل انتخاب آن‌ها اقدام کنند. در روز چهارشنبه، ۲ مهر نیز رشته‌های جدیدی برای انتخاب داوطلبان در سایت سنجش قرار گرفته بود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش افزود: همه داوطلبان می‌توانند در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل را انتخاب کنند. داوطلبان تا پایان مهلت ثبت نام می توانند تا هشت بار اقدام به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود کنند.

نکات مهم برای ثبت نام

– رشته محل‌های مورد نظر خود را از دفترچه راهنمای انتخاب رشته، بخش ظرفیت ها، مربوط به هرگروه آزمایشی انتخاب کنید.

– برای انتخاب رشته از دوره‌های مختلف روزانه، نوبت دوم، پیام نور و دوره‌های دیگر به شرایط اختصاصی هر دوره در این دفترچه توجه کنید.

– برای جلوگیری از اشتباه، بهتر است قبل از ورود به سامانه اصلی انتخاب رشته، رشته‌های انتخابی خود را با کد مربوط به هر رشته به ترتیب علاقه مندی در پیش نویس انتخاب رشته وارد کنید و پس از نهایی کردن رشته‌های انتخابی و اطمینان از ترتیب انتخاب‌های خود، آن‌ها را در سامانه اصلی انتخاب رشته، به سازمان سنجش اعلام کنید.

به یاد داشته باشید، در فرم انتخاب رشته، اولویت «ترتیب» رشته‌هایی که انتخاب می‌کنید، فقط نشان دهنده علاقه مندی شماست و تأثیری در افزایش احتمال قبولی ندارد. اگر نمره و شرایط لازم برای قبولی در رشته‌ای را نداشته باشید، این رشته را در هر اولویتی اول یا صد و پنجاهم انتخاب کنید، احتمال قبولی شما در آن رشته بیشتر نمی شود.

در مجموعه رشته‌هایی که انتخاب می کنید، اولین رشته انتخابی، نشان دهنده بیشترین علاقه شما و آخرین رشته انتخابی، نشان دهنده کمترین علاقه شماست.

اگر در مجموعه رشته‌هایی که انتخاب کرده اید، شرایط قبولی در چند رشته را داشته باشید، سازمان سنجش اولین رشته را به عنوان رشته قبولی اعلام می کند. به رشته‌هایی که انتخاب می کنید و ترتیب آن‌ها در فرم انتخاب رشته دقت کنید.

پس از اعلام نتایج نهایی «درهفته اول آبان ۹۹» امکان تغییر رشته قبولی، در بین مجموعه رشته‌هایی که انتخاب کرده اید، نیست.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

علت پیرپوستی زودرس و آب مروارید

ش سپتامبر 26 , 2020
مدیر برنامه بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت گفت: قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید بدون در نظر گرفتن وسایل حفاظتی می‌تواند بیماری‌های جدی نظیر سرطان پوست، آب مروارید، آفتاب‌سوختگی و… به وجود آورد. مهندس علی گورانی با اشاره به اینکه عمده آسیب‌های تشعشعی انسان از منابع طییعی است، گفت: […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000