دنبال تغییر نظام پادشاهی به دمکراتیک در عربستان هستیم

سیاسی/ بین الملل 5f6f29859b308_2020-09-26_15-14 سخنگوی حزب " التجمع الوطنی" عربستان هدف از تشکیل این حزب را تغییر نظام پادشاهی در این کشور و جایگزین کردن آن با یک حکومت مردمسالار و دمکراتیک عنوان کرد.

به گزارش خبر فوری، پایگاه اطلاع‌رسانی " الخلیج الجدید " روز شنبه به نقل از " مضاوی الرشید " سخنگوی این حزب که به تازگی توسط گروهی از مخالفان نظام پادشاهی عربستان در خارج از این کشور تاسیس شده است، افزود: ما نهادی و نظری در مورد آنچه اتفاق می‌افتد، نداریم و نمی‌توانیم بهترین فرد را انتخاب کنیم، بنابراین تلاش می‌کنیم تا با اتخاذ ایده‌هایی، نظامی را جایگزین حکومت کنونی عربستان کنیم که بهتر از پادشاهی مطلق که اکنون داریم، باشد.

وی گفت که این حزب به تازگی توسط کسانی که در تبعید هستند، تأسیس شده و به دنبال گسترش ایده‌های آن در داخل و خارج عربستان است.

الرشید که در لندن زندگی می‌کند، برنامه حزب را به ویژه اینکه ۶ نفر از بنیانگذاران آن نام واقعی خود را اعلام کرده‌اند، " بازی خطرناکی" توصیف کرد و افزود: نزدیکان این افراد نگران هستند که در داخل عربستان هدف قرار گیرند.

سخنگوی حزب التجمع الوطنی عربستان افزود: این اقدامی در راستای تلاش‌های قبلی در عربستان برای ورود حکومت به حقوق سیاسی و شهروندی و اجازه دادن به مردم برای تجربه نهادهای دمکراتیک است.

مضاوی با اشاره به اینکه " محمد بن سلمان " ولیعهد عربستان، اجماع خانواده سلطنتی را برای رسیدن به سلطنت ندارد، افزود: وی بستگان و نزدیکان خود را ساکت و حاشیه‌نشین کرد و ما نگران بُروز درگیری برای رسیدن به سلطنت در بالاترین سطح پس از مرگ "ملک سلمان" هستیم.

وی تصریح کرد که این موضوع، عربستان را در هرج و مرج قرار خواهد داد و شهروندان هزینه آن را پرداخت خواهند کرد.

سخنگوی حزب " التجمع الوطنی " عربستان با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم چشم‌انداز چگونگی عملکرد یک نظام سیاسی را به مردم تحمیل کنیم و این باید نتیجه یک رای عمومی باشد، افزود: ما به اصول و موسساتی علاقه‌مندیم که به مردم اجازه دهد در نحوه اداره حکومت، اظهار نظر کنند.

خاطرنشان می‌شود که گروهی از عربستانی‌های مقیم کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا، چهارشنبه هفته گذشته همزمان با سالگرد به قدرت رسیدن " آل سعود " در عربستان، در نخستین حرکت سیاسی سازمان یافته علیه سلطنت سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی، حزب مخالف تشکیل دادند.

در بیانیه اعضای حزب "التجمع الوطنی" مخالف حاکمیت آل سعود در عربستان آمده که این حزب با هدف تحکیم دمکراسی در رژیم سلطنتی در عربستان تشکیل شده است.

"یحیی عسیری" فعال و حقوقدان عربستانی مقیم لندن، این حزب مخالف را رهبری می‌کند و "مضاوی الرشید"، "سعید بن ناصر الغامدی" شهروندان سعودی مقیم لندن، "عبدالله العوده" عربستانی مقیم آمریکا و "عمر بن عبدالعزیز" مقیم کانادا از اعضای دیگر این حزب هستند.

عسیری به عنوان دبیرکل این حزب به خبرگزاری فرانسه گفت: تشکیل این حزب را در لحظه حساس و تلاش برای نجات کشور، شروع آینده دمکراسی و پاسخ به آرزوهای مردم عربستان اعلام می‌کنیم.

این حزب نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که تشکیل حزب التجمع الوطنی در زمانی صورت می‌گیرد که فعالیت‌های سیاسی از هر جهت در عربستان مسدود شده است.

این حزب افزود: دولت با افزایش دستگیری‌های سیاسی، ترورها و سیاست‌های خصمانه علیه کشورهای منطقه ناپدید شدن‌های اجباری و مجبور کردن شهروندان سعودی به فرار از کشور، به اعمال خشونت و سرکوب ادامه می‌دهد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

دختر ایرانی همبازی جود لا شد

ش سپتامبر 26 , 2020
بازیگر ایرانی-آمریکایی که در سال‌های اخیر در هالیوود درخشیده، نقش تینکر بل را در فیلم "پیتر پن و وندی" بازی می‌کند. دیزنی همچنان به ایجاد تنوع نژادی در شخصیت‌های کلاسیک خود ادامه می‌دهد. جمعه ۲۵ سپتامبر گزارش شد که "یارا شهیدی" ستاره‌ی سیاه‌پوست سریال "بزرگسال-طور" در فیلم لایو-اکشن "پیتر پن […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000