نخست‌وزیر ژاپن آماده دیدار بدون پیش‌شرط با کیم جونگ اون

سیاسی/ بین الملل 5f6ec2b45ebbc_5f6ec2b45ebbf نخست‌وزیر جدید ژاپن در پیامی ویدیویی خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت، آمادگی دارد بدون هیچ پیش‌شرطی با‌ رهبر کره‌شمالی دیدار کند.

یوشیهیده سوگا در هفتادوپنجمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت: به عنوان نخست‌وزیر جدید ژاپن، آمادگی دارم تا با رئیس کیم جونگ اون بدون هیچگونه پیش‌شرطی ملاقات کنم.

او همچنین تاکید کرد: برقراری مناسبات سازنده میان ژاپن و کره‌شمالی نه تنها در راستای منافع دو طرف است، بلکه به شدت موجب اشاعه صلح و ثبات منطقه‌ای می‌شود.

سوگا با یادآوری اعلامیه ژاپن و کره‌شمالی گفت که براساس این پیمان، ژاپن به دنبال عادی‌سازی مناسبات با کره‌شمالی از طریق "حل و فصل جامع مسائل برجسته نظیر ربوده‌شدگان، مسائل هسته‌ای و موشکی و همچنین حل و فصل گذشته مایه تاسف" است.

در حال حاضر هیچگونه مناسبات دیپلماتیکی میان این دو کشور وجود ندارد و روابط همچنان تیره و تار است، اما مذاکراتی میان دو طرف برای گفت‌وگو درباره شهروندان ربوده‌شده ژاپنی در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی و همچنین برنامه‌ هسته‌ای پیونگ‌یانگ وجود داشته است.

ژاپن نگران آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی است و این موشک‌ها گاهی از حریم هوایی ژاپن می‌گذرند و در سال ۲۰۱۷ هم پس از شلیک یک موشک دستور تخلیه داده شد. پیش از سوگا، شینزو آبه هم چندین بار بر آمادگی برای ملاقات با رهبر کره‌شمالی بدون پیش‌شرط تاکید کرد اما حاصلی نداشت.

یوشیهیده سوگا در پیام ویدیویی خود خطاب به مجمع عمومی همچنین بر عزم ژاپن برای میزبانی از بازی‌های المپیک و پارالمپیک در تابستان سال ۲۰۲۱ تاکید کرد.

نخست‌وزیر ژاپن روز جمعه گفت: در تابستان سال آینده میلادی ژاپن مصمم است میزبان بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو باشد تا به عنوان اثبات این باشد که بشریت این پاندمی را شکست داده است. از انجام هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنم تا از شما در بازی‌هایی استقبال کنم که ایمن و امن باشند.

یوشیهیده سوگا در تاریخ ۱۶ سپتامبر به عنوان نخست‌وزیر ژاپن انتخاب شد و جای شینزو آبه را گرفت که اواخر اوت به دلایل پزشکی از قدرت کناره‌گیری کرد. سوگا پیش از آن به عنوان رئیس حزب حاکم لیبرال دموکراتیک ژاپن انتخابات شد و برای نخست‌وزیری تاییدیه پارلمان را گرفت.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوای کشور

ش سپتامبر 26 , 2020
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش باران در برخی استان‌های کشور تا روزهای پایانی هفته گفت: دمای هوا در بیشتر مناطق بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد. صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۵ مهر) برای شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000