نمایش لانچر دو فروندی موشک «رعد-۵۰۰» هوافضای سپاه/ عکس

سیاسی/ دفاعی 5f6e2e3965105_5f6e2e3965109 لانچر دو فروندی موشک «رعد-۵۰۰» نیروی هوافضای سپاه به نمایش درآمد.

لانچر (پرتابگر) دو فروندی موشک رعد-۵۰۰ نیروی هوافضای سپاه در نمایشگاه هفته دفاع مقدس در تهران به نمایش درآمد.

موشک سوخت جامد رعد-۵۰۰ که بهمن ‌ماه سال گذشته توسط نیروی هوافضای سپاه رونمایی شد، از جمله موشک‌های ساخت جمهوری اسلامی ایران است که با فناوری‌هایی مانند استفاده از بدنه‌های الیاف کربن و پیشران جدید زهیر با بدنه غیرفلزی و کامپوزیت تولید شده است.

استفاده از الیاف کربن در ساخت بدنه این موشک، رعد-۵۰۰ را قادر می‌سازد تا فشار و تنش لحظات اولیه شلیک را تحمل کند که بنابر اطلاعات منتشر شده، قابلیت تحمل ۱۰۰ بار فشار و دمای 3 هزار درجه سانتی‌گراد را دارد.

همچنین استفاده از این فناوری یعنی بدنه‌های غیرفلزی و کامپوزیت کربن، به کاهش سطح مقطع راداری موشک هم کمک بسزایی خواهد کرد و موشک را قادر خواهد ساخت تا به راحتی از سد سامانه‌های دفاع موشکی عبور کند.

مزیت دیگر استفاده از الیاف کربن، سبک‌سازی موشک است که به چابک شدن آن و در نمونه رعد-۵۰۰ به افزایش برد آن نیز کمک می‌کند به طوریکه این موشک در مقایسه با موشک فاتح-۱۱۰ که از بدنه فلزی برخوردار است، وزن آن یک دوم کمتر شده و برد آن نیز با افزایش ۲۰۰ کیلومتری به ۵۰۰ کیلومتر رسیده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پرویز فتاح برنامه‌ای برای ۱۴۰۰ ندارد؟

ج سپتامبر 25 , 2020
سیاسی/ انتخابات سید پرویز فتاح رئیس فعلی بنیاد مستضعفان، عضو هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی است و پیش از این در دولت نهم در سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸وزیر نیروی دولت محمود احمدی‌نژاد بود. یکی از نزدیکان پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان درباره‌‌ی احتمال کاندیداتوری او در انتخابات ۱۴۰۰ به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000