لایحه مرتبط با شورای حل اختلاف بزودی در دولت نهایی می‌شود / ایجاد پلیس قضایی در دستور کار است

سیاسی/ قضایی 5f6c740b576b3_5f6c740b576b6 رئیس قوه قضائیه گفت: لایحه مرتبط با شوراهای حل اختلاف برای رفع مسائل و مشکلات آنها طبق گفته وزیر دادگستری طی یک تا دو هفته آینده از کمیسیون لوایح دولت خارج شده و در مجلس بررسی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی روز پنجشنبه در دیدار قضات و کارکنان قضایی استان اردبیل بیان کرد: ایجاد پلیس قضایی نیز در دستور کار است و آن را یک ضرورت می‌دانیم. چنانچه به هر دلیلی امکان ایجاد پلیس قضایی فراهم نشد اعتقاد داریم که باید پلیس از هر حیثی اعم از دانش حقوقی و قدرت اجرا برای اعمال دستورات قضایی، مجهز و آماده باشد.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت موضوع نظارت گفت: نظارت به معنای مچ‌گیری نیست، نظارت دستگاههای نظارتی در کشور برای حسن جریان امور و اجرای صحیح قانون است.

وی در باره رسیدگی به مسائل و مشکلات کارکنان دستگاه قضا نیز گفت: تصمیم گرفته شده تا با شرایط ویژه کارمندان تبدیل وضعیت شوند و علاوه بر آن جانشین‌پروری و کادرسازی هم در دستگاه قضا مد نظر قرار دارد و باید در دستور کار قرار بگیرد.

رییس قوه قضاییه یادآور شد: برای غلبه بر مشکلات باید جهادی عمل کنیم و با همین امکانات موجود، با روحیه بسیجی و شبانه روزی، در جهت رفع مشکلات مردم اقدام کنیم.

رئیسی افزود: نظام جمهوری اسلامی، که در راس آن، ولی فقیه قرار دارد به جایگاه ولایت و قدسیت اتصال دارد لذا دستگاه قضایی نظام نیز از تقدس برخوردار است و این تقدس باید با رفتار قضات و همکاران قضایی ما حفظ شود.

وی اظهار کرد: هر رای که صادر می‌شود باید مطابق با قانون اساسی و با در نظر گرفتن عدل و انصاف و با لحاظ بی طرفی صورت بگیرد و لازم است قضات دادگستری در این زمینه دقت داشته باشند.

رئیس قوه قضائیه گره‌گشایی از مشکلات مردم را مسوولیت خطیر دستگاه قضایی دانست و گفت: مردم استان اردبیل در برهه‌های مختلف امتحان خود را پس داده‌اند بطوریکه در دفاع مقدس ۳۴۰۰ شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کردند.

وی افزود: استان اردبیل دارای ظرفیت بالایی در بخش های کشاورزی ،صنعتی و گردشگری است که باید از این ظرفیت بخوبی استفاده شود.

نشست با کارکنان دستگاه قضا در استان، نخبگان و کارآفرینان و حضور در جلسه شورای عالی قوه قضاییه و شورای اداری استان از جمله برنامه‌های آیت‌الله رییسی در سفر یک روزه خود به اردبیل است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بازیگر سرشناس هالیوودی دنبال خرید باشگاه فوتبال انگلیسی

پ سپتامبر 24 , 2020
بازیگر فیلم سینمایی «ددپول» گزینه احتمالی سرمایه‌گذاری در یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های فوتبال جهان است. رایان رینولدز، یکی از گزینه‌های احتمالی برای سرمایه گذاری در باشگاه ورکسهام است. قرار است مسئولان این باشگاه صحبت‌های بیشتری با رایان رینولدز، ستاره فیلم «ددپول» برای سرمایه گذاری انجام دهند. این موضوع در حالی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000