تشخیص نوع پوست و انتخاب مناسب‌ترین محصول مراقبت از پوست

5f672b3c8e596_2020-09-20_14-43

اگر هنوز نمی‌دانید پوست شما در کدام دسته از خشک تا چرب و حساس قرار می‌گیرد، با ما همراه باشید تا شما را با یکی از ساده‌ترین روش‌های تشخیص نوع پوست آشنا کنیم.

ما برای مراقبت از پوست خود، محصولات و لوازم بهداشتی متنوعی خریداری کرده و در انتخاب لوازم آرایشی نیز بسیار دقت می‌کنیم. در این بین برای استفاده بهینه از این لوازم آرایشی و بهداشتی و جلوگیری از ایجاد مشکلات پوستی، باید نوع پوست خود را بشناسیم و در نتیجه بر اساس آن، محصول مورد نظرمان را انتخاب کنیم. تازه پس از این کار است که می‌توانیم با اطمینان خاطر و به کمک راهنمای خرید، مناسب‌ترین محصول را انتخاب کنیم. پس اگر هنوز نمی‌دانید پوست شما در کدام دسته از خشک تا چرب و حساس قرار می‌گیرد، با ما همراه باشید تا شما را با یکی از ساده‌ترین روش‌های تشخیص نوع پوست آشنا کنیم.

چطور نوع پوست خود را تشخیص کنیم؟

برای انتخاب و خرید محصولات مراقبت از پوست یا لوازم آرایشی و بهداشتی باید قبل از هر چیز نوع پوست خود را مشخص کنیم. به همین دلیل در ادامه به شما کمک می‌کنیم تا راحتتر و دقیق‌تر نوع پوست خود را تعیین کنید. برای انجام این کار می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

قبل از هر چیز با یک شوینده غیر صابونی صورت خود را شسته یا از یک پاک‌ کننده ملایم استفاده کنید. به صورتی ‌که هرگونه آرایش، آلودگی، گرد و غبار و چربی از روی پوست شما پاک شود.

حالا پوست صورت خود را با ضربات بسیار آرام یک حوله نرم خشک کنید (برای خشک کردن صورت، هرگز حوله را بر روی پوست خود نکشید).

بر خلاف همیشه، از هیچگونه لوازم بهداشتی و مراقبت از پوست مانند کرم مرطوب‌کننده یا لوسیون و سرم استفاده نکنید. چون برای انجام تست، پوست شما باید حالت طبیعی خود را داشته باشد.

به مدت یک ساعت منتظر مانده و در طول این مدت ابداً به صورت خود دست نزنید.

پس از یک ساعت از کاغذ مخصوص برای تعیین نوع پوست استفاده کنید و پس از آن نیز پوست صورت خود را در آینه به دقت بررسی کنید.

تعیین نوع پوست پس از انجام آزمایش

در این مرحله باید کاغذ مخصوص و همین‌طور تغییرات پوست خود را بررسی کنید. برای این کار از راهنمای زیر کمک بگیرید.

پوست چرب: تمام کاغذ مخصوص در ناحیه پیشانی، بینی، چانه و گونه‌ها، چرب شده و پوست شما نیز براق است. در این نوع پوست شما احساس درخشش، براقیت و چربی را در تمام صورت خود خصوصاً در ناحیه T احساس می‌کنید.

پوست مختلط: کاغذ مخصوص تنها در ناحیه T چرب شده و پوست صورت شما نیز در ناحیه گونه و فک، معمولی و خشک و در ناحیه پیشانی و بینی، چرب است.

پوست خشک: هیچ اثری از چربی بر روی کاغذ مخصوص نیست و بر روی پوست صورت نیز احساس کشیدگی و خارش دارید و گاهی نیز پوسته پوسته است.

پوست معمولی: هیچ علائمی از چربی، براقیت، خشکی، قرمزی و حساسیت در پوست دیده نمی‌شود.

پوست حساس: کاغذ مخصوص چرب نیست و پوست صورت نیز گاهی ملتهب و قرمز است و احساس خارش دارد.

یکی از بهترین مزایای تشخیص نوع پوست در انتخاب صحیح محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی و بهداشتی است. بنابراین از توضیحاتی که در بالا به آن اشاره کردیم می‌توانید به عنوان راهنمای خرید لوازم بهداشتی و لوازم آرایشی مناسب پوست خود استفاده کنید.

هدف ما از تدوین این مقاله کمک به شما برای انجام یک خرید مناسب‌تر بین انواع محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی و بهداشتی بود. چرا که با اطلاع از نوع پوست خود به راحتی می‌توانید تنها محصولاتی را انتخاب کنید که مختص پوست شما تولید شده‌اند. به این ترتیب از بروز مشکلات پوستی نیز جلوگیری خواهد شد.

در حال حاضر سایت‌های راهنمای خرید بسیاری هستند که برای انتخاب انواع محصولات می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. ما مثل همیشه برای تهیه این مقاله سایت‌های زیادی را بررسی کردیم و در این بین اطلاعات سایت راهنمای خرید ببین ببر به آدرس https://bbinbbar.com/ به نظرمان کامل‌تر از سایر مجموعه‌ها آمد. بنابراین قبل از هر خرید حتماً مقاله‌های این سایت را مطالعه کنید. شما در زمان خرید چقدر به نوع پوست خود و محصول آرایشی و بهداشتی که مختص آن تولید شده دقت می‌کنید؟

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

وزیر جنگ اسرائیل: ترامپ باید فشار بر ایران را تداوم بخشد

د سپتامبر 21 , 2020
سیاسی/ بین الملل وزیر جنگ اسرائیل در اولین واکنش به ادعای آمریکا درباره فعال کرده مکانیسم ماشه گفت: «ایران همچنان یک خطر بین‌المللی و منطقه‌ای است. تداوم فشار دولت آمریکا بر ایران لازم است.» وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس در همراهی با سیاست‌های ضد ایرانی کاخ سفید، تداوم فشار بر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000