مکاتبات امین‌السلطان با مظفرالدین شاه

5f64fb3101e12_5f64fb3101e14 «مکاتبات و نامه‌های میرزا علی اصغرخان اتابک، امین‌السلطان با مظفرالدین شاه» به‌کوشش سعاد پیرا و علی‌رضا نیک‌نژاد منتشر شد.

این کتاب در ۳۰۸ صفحه و با بهای ۶۵هزار تومان در نشر تاریخ ایران عرضه شده است.

در معرفی این کتاب می‌خوانیم: میرزا علی‌اصغرخان ملقب به امین‌السلطان یا اتابک اعظم از رجال متنفذ، مقتدر و سیاست‌باز دوره قاجاریه به شمار می‌آمد که در دوره سلطنت سه پادشاه، یعنی ناصرالدین شاه، مظفرالدین شاه و محمدعلی شاه حیات داشت و به صدراعظمی رسید. در دودمان قاجاریه با توجه به مختصات و ساختار ملوک‌الطوایفی قدرتمند آن‌که به مرور ظواهری ضعیف از دنیای مدرن فرنگی در آن بنا به نیاز و ضرورت‌های شخصی و اجتماعی جایی باز می‌کرد، کمتر کسی می‌توانست در زمانی نسبتاً طولانی، در مقاطع مختلفی از حکومت‌مداری سه پادشاه تجربیاتی متمایز از دولت‌مداری را در منصب صدارتش به چالش بکشد و سرانجام در یک بزنگاه و چالش‌گاه تاریخیِ کشوری جانش را بستانند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

همکاری هنری برد پیت و جنیفر انیستون بالاخره اتفاق افتاد

ش سپتامبر 19 , 2020
برد پیت و جنیفر انیستون اگرچه سال‌هاست از یکدیگر جدا شده اند، اما همچنان جزو زوج‌های رویایی محبوب امریکایی به حساب می آیند و در طی سال‌ها، چندین بار شایعه بازگشت آنها به یکدیگر، دل طرفدارانشان را برای چند روزی شاد کرده است. دیشب برنامه دور خوانی آنلاین بردپیت و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000