ماکرون: به چراغ نفتی بر نمی‌گردیم 

سیاسی/ بین الملل 5f62153e22ff8_2020-09-16_18-08 سخنان اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه علیه منتقدان استفاده از فناوری نسل پنجم اینترنت تلفن همراه، اعتراض برخی از مخالفان دولت و هواداران محیط زیست را برانگیخت.

رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه منتقدان استفاده از فناوری نسل پنجم اینترنت تلفن همراه (5G) را با «آمیش ها» مقایسه کرد. «آمیش ها» گروهی از پیروان مسیحیت در آمریکا هستند که به شیوه سنتی و بدون استفاده از فناوری های جدید زندگی می کنند.

امانوئل ماکرون همچنین منتقدان نسل پنجم اینترنت تلفن همراه را متهم کرد که به دنبال بازگشت به دوران استفاده از «چراغ نفتی» هستند.

این سخنان رئيس جمهوری فرانسه پس از آن بیان شد که ۷۰ سیاستمدار هوادار محیط زیست و چپگرا خواستار تعویق راه اندازی فناوری نسل پنجم اینترنت تلفن همراه شدند. آنها بر لزوم تحقیق درباره تاثیر زیرساخت های این فناوری بر محیط زیست و سلامت انسان تاکید کردند.

ژان لوک ملانشون، رهبر حزب چپگرای «فرانسه سرکش» و رقیب امانوئل ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷، یانیک ژدو، نامزد بالقوه سبزها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ و میشل روبیرولا، شهردار مارسی از جمله امضاءکنندگان درخواست تعویق راه اندازی فناوری نسل پنجم اینترنت تلفن همراه بودند.

اینترنت فضایی استارلینک چیست؟
منتقدان استفاده از این فناوری پس از اظهارات طعنه آمیز امانوئل ماکرون یادآوری کردند که رئیس جمهوری فرانسه پیش از این وعده داده بود تا توصیه های «مجمع شهروندان برای آب و هوا» از جمله تعویق استفاده از فناوری نسل پنجم اینترنت تلفن همراه را اجرا خواهد کرد.

امانوئل ماکرون به دنبال جنبش اعتراضی «جلیقه زردها» در فرانسه «مجمع شهروندان برای آب و هوا» را با مشارکت ۱۵۰ شهروند که به قید قرعه انتخاب شده بودند تشکیل داد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

میانگین قیمت مسکن در تهران ۲۱ میلیون تومان

چ سپتامبر 16 , 2020
رئیس سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه میانگین قیمت مسکن در تهران ۲۱ میلیون تومان است گفت: قرارداد ساخت ۴۰۰۰ واحد مسکونی در جنوب تهران بسته شده است. یکی از مشکلات اساسی شهر تهران به خصوص در هنگام وقوع زلزله بافت فرسوده است. در سال های گذشته روند نوسازی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000