۹۰ درصد رشد اجتماعی کودکان تا قبل از سن مدرسه شکل می گیرد

۹۰ درصد رشد اجتماعی کودکان تا قبل از سن مدرسه شکل می گیرد

مدیر گروه آموزشی پیش از دبستان دانشگاه علوم بهزیستی، گفت: ۹۰ درصد رشد مغزی، اجتماعی و عاطفی کودکان در سنین بدو تولد تا پایان ۶ سالگی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، منصوره کریم زاده مدیر گروه آموزشی رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ملاقات مسئولان آموزش و پرورش کشور با ایشان، اظهار داشت: همانطور که مقام رهبری به اهمیت آموزش کودکان با گروه سنی زیر ۷ سال (پیش از دبستان) اشاره فرمودند، ضروری است که مسئولیت آموزش، نظارت و پاسخگویی به نیازهای آموزشی این قشر از کودکان، به عهده وزارت آموزش و پرورش گذاشته شود.

وی از اهمیت آموزش نظام مند کودکان در گروه سنی زیر ۷ سال (پیش از دبستان) و تاثیر آن در رشد و پرورش دوران بزرگسالی افراد و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، افت تحصیلی و پرورش نخبگان آینده در جامعه گفت و افزود: براساس تحقیقات بسیار در کشورهای پیشرفته دنیا، ۹۰ درصد رشد مغزی کودکان و رشد اجتماعی و عاطفی این قشر، مربوط به سنین بدو تولد تا پایان ۶ سالگی است که به «دوره طلایی» معروف است.

کریم زاده تصریح کرد: این دوره سنی، دوره فرصت ها است و متخصصان معتقدند که هرچه سرمایه گذاری برای این گروه سنی صورت بگیرد، عین صرفه جویی است و حتی متخصصان در کشورهای پیشرفته جهان، یک واحد سرمایه گذاری را مطابق با هفت واحد صرفه جویی در هزینه های مربوط به پیشگیری و آسیب های اجتماعی در بزرگسالی افراد می دانند.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری برای آموزش کودکان پیش از دبستان، در رشد اجتماعی و عاطفی آنان در دوران بزرگسالی تاثیرگذار بوده است، افزود: این سرمایه گذاری سبب افزایش اعتماد به نفس، رشد اخلاقی و اجتماعی کودکان شده و آنان را در دوران بزرگسالی، از انواع آسیب های اجتماعی، بزهکاری، قانون گریزی و عدم احترام به قانون و حقوق دیگران، دور می کند.

رئیس انجمن مطالعات کودکان پیش از دبستان ایران، خلاء بزرگی را بابت عدم وجود استانداردهای ملی و بومی در آموزش کودکان پیش از دبستان ذکر کرد و گفت: اگر آموزش نظام مند و استاندارد برای کودکان در دو سال قبل از ابتدایی، اجباری و تبدیل به یک ضرورت شود، دولت نیز خودش را موظف به پیش بینی راهکارها و ابزار اجرای قانون می کند.

وی با تاکید بر اهمیت و تاثیرگذاری آموزش اصولی کودکان پیش از دبستان در رشد و توسعه یافتگی جوامع، آمادگی انجمن مطالعات کودکان پیش از دبستان ایران و تمامی اساتید و کارشناسان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی را برای همکاری با آموزش و پرورش و دیگر بخش های اجرایی، جهت تدوین برنامه ملی و تولید محتوای آموزشی برای تمامی مقاطع گروه سنی پیش از دبستان اعلام کرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : مهر

پست بعدی

تصویربرداری سریال «خانه امن» در یکی از کشورهای همسایه

چ سپتامبر 16 , 2020
تصویربرداری «خانه امن» در یکی از کشورهای همسایه ادامه دارد تا این سریال برای پخش در آبان ماه آماده شود. ابوالفضل صفری ـ تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «خانه امن» ـ با اشاره به روند تولید این سریال جاسوسی ـ امنیتی گفت: تصویربرداری سریال «خانه امن» در کشورهای همسایه ادامه دارد. وی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000