تهران از ضعیف ترین نقاط کشور در رعایت پروتکل های بهداشتی است

تهران از ضعیف ترین نقاط کشور در رعایت پروتکل های بهداشتی است

حریرچی درباره شیوع موج سوم کرونا در کشور هشدار داد و افزود: تهران از نظر پخش و انتشار بیماری وضعیت مناسبی ندارد؛ این هفته بیماری کرونا در تهران با شیب شدید به 2 برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، ایرج حریرچی گفت: برخی استان‌ها نیز وضعیت مناسبی ندارند و بیماری بدون هیچ ملاحظه‌ای منتظر غفلت‌های ماست.

او افزود: تجمع در مکان‌های مختلف برابر با افزایش دوباره است و جامعه‌ای هوشمند است که تجمعات غیرضروری را در جامعه به صفر برساند بنابراین تاکید می‌شود هرنوع تجمعی موجب افزایش مبتلا به کرونا می‌شود.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: اکنون در کشور انگلستان به دلیل اینکه تجمع بیش از ۶ نفر را جرم دانسته اند شاهد کاهش موارد ابتلاء به کرونا هستیم. در فرانسه نیز تصمیمات سختی در مقابله با ویروس کرونا گرفته شده است.

حریرچی گفت: مهمتر از بیمارستان، درمان و اقدامات تشخیصی آنچه کرونا را افزایش می‌دهد تجمع مردم در مکان‌های مختلف است بنابراین تاکید می‌شود با توجه به نحوه انتشار ویروس کرونا باید موارد بهداشتی و فاصله گذاری را با دقت رعایت کرد.

او افزود: پاساژها یکی از مکان‌هایی است که در آن موارد مقابله با کرونا کمتر رعایت می‌شود.

حریرچی گفت: رعایت نکردن موارد بهداشتی منجر به افزایش بی رویه ابتلاء به کرونا خواهد شد.

او گفت: کاهش میزان مرگ و میر در بیمارستان‌ها نشان می‌دهد کادر درمان عملکرد خوبی دارند اما افزایش میزان مراجعات به به بیمارستان‌ها گویای افزایش شیوع کرونا و رسیدن به موج سوم کروناست.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: تهران از لحاظ اینکه پایتخت کشور است از لحاظ باسوادی بالاترین است چون اکثر دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در تهران است اما از لحاظ رعایت یکی از ضعیف‌ترین نقاط کشور در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

میزان ابتلاء در آذربایجان شرقی از متوسط کشوری بالاتر است، زنجان نیز با توجه به میزان بالای تجمع اما با لغو مراسم محرم در حسینیه‌ها و تکایا توانستند میزان ابتلاء را کاهش دهند.

او افزود: درصدی از مردم که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند می‌توانند موجب افزایش شیوع کرونا شوند اما استفاده بالایِ ۸۰ درصد ماسک، تأثیر معنی داری بر میزان ابتلاء خواهد داشت.

دکتر حریرچی خبرخوشی هم درباره میزان ابتلاء و بستری بیماری آنفلوآنزا داشت و گفت: جوان‌ها نیاز به تزریق واکسن ندارند.

سعیدرضا مهرپور رئیس بیمارستان شریعتی تهران هم گفت: بعد از فاجعه تیر که ویروس کرونا در موج دوم ما را غافلگیر کرد شاهد کاهش موارد مبتلا بودیم که کم کم در موارد بستری به تعداد ۳۰ نفر رسیدم اما اکنون دوباره آمارها رو به افزایش و در ۱۵ روز گذشته آمارهای ابتلاء تقریباً دو برابر شده است.

رئیس بیمارستان شریعتی تهران: نگران افزایش مبتلایان به کرونا هستیم، به پرستاران و دکتران هشدار شیوع موج سوم در اواخر شهریور را داده ایم.

او افزود: افزایش سفرها در آخر شهریور موجب افزایش دوباره کرونا شده است اما کادر درمان ما در بیمارستان‌ها برای موج سوم کرونا آماده هستند.

پیام طبرسی معاون آموزشی بیمارستان مسیج دانشوری هم گفت: شمار ابتلاء به کرونا و بستری‌ها در یک هفته اخیر روند افزایشی گرفته است و متأسفانه به موج سوم کرونا نزدیک می‌شویم.

او گفت: در اوایل شهریور بیماری کاهش یافت اما به دلیل توجه نکردن مجدد بیماری کرونا افزایش یافته است به طوریکه میزان مراجعات در دو روز گذشته ۲ تا ۳ برابر شده است.

دکتر طبرسی گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اگر مردم موارد بهداشتی را رعایت نکنند با موج سوم و افزایش بیشتر موارد ابتلاء به کرونا را شاهد خواهیم بود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : مهر

پست بعدی

طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات تصویب شد

س سپتامبر 15 , 2020
طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات در ۵ ماده به تصویب اعضای شورای‌عالی فضای مجازی رسید. شورای‌عالی فضای مجازی در جلسه عصر سه‌شنبه که به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد، اقدامات کلان و نگاشت نهادی مربوط به شبکه ملی اطلاعات را نهایی و تصویب کرد. بر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000