ناتو انتظار نداشت ترکیه از پیوستن سوئد و فنلاند امتناع کند

اعتمادآنلاین|

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» عنوان کرد: «پیش از این هیچ دلیلی برای این باور نداشتیم که مشکلی وجود داشته باشد. نگرانی های ترکیه جدید نیست، ترکیه متحد مهمی است و زمانی که یک متحد مسائل امنیتی را مطرح می کند، ما باید آنها را حل کنیم».

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه هدفش این است که فنلاند و سوئد هر چه زودتر به عضویت ناتو دربیایند، تأکید کرد: «هیچ مهلتی برای حل این موضوع تا نشست سران ناتو در پایان ژوئن وجود ندارد».

استولتنبرگ از ماگدالنا آندرسن نخست وزیر سوئد، که آمادگی کشورش را برای «پرداختن با نگرانی های ترکیه با اصلاح قوانین ضد تروریسم و ​​پیشنهاد تسهیل فروش تسلیحات به آنکارا» ابراز کرده است، قدردانی کرد.

ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر سوئد با اشاره به نگرانی‌های ترکیه درخصوص پیوستن سوئد به ناتو گفت که کشورش نگرانی‌های ترکیه را جدی می‌گیرد و تلاش می‌کند از طریق گفت‌وگو، نگرانی‌های ترکیه را رفع کند.

پست بعدی

سفر رهبران اروپایی به تل‌آویو؛ هدف: جایگزینی گاز روسیه با منابع اسرائیل

د ژوئن 13 , 2022
اعتمادآنلاین| اسرائیل در تلاش است تا بخشی از تولیدات گاز خود را روانه بازار اروپا کند که این روزها سخت به دنبال یافتن منابع جایگزین برای انرژی وارداتی از روسیه است. به گزارش انتخاب، به نقل از ​یورونیوز، اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا امروز و فردا در در اسرائیل […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000